پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 04.12.2021, 16:17

نوازنده نابینا به کمک سگ راهنمای خود جهان را دوباره کشف می‌کند

کمال گوری بیداغی، آهنگساز ۳۲ ساله با اختلال بینایی و ساکن استانبول که برای شرکت‌های تولیدی، کانال‌های تلویزیونی و آژانس‌های تبلیغاتی خارج از کشور و عمدتا در ایالات متحده موسیقی تولید می‌کند، با کمک سگ راهنمای خود به نام «بولوت»، و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی فشرده و مشترک، به کشف دوباره دنیا پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی از سن ۶ سالگی آموزش موسیقی دیده و تحصیلات آکادمیک خود را در زمینه موسیقی کلاسیک غربی ادامه داد.

کمال عضو بنیاد هنرمندان توانا که از آهنگسازان معلول در سراسر جهان حمایت می‌کند و همچنین برنده جایزه بزرگ و عضو هیئت داوران اولین مسابقه‌ای بود که در آن آثار آهنگسازان نابینا به رقابت پرداختند.

او همچنین سمینارهایی را برای متخصصان معلولی که در ایالات متحده تحصیلات کارشناسی ارشد را دریافت می کنند، برگزار و برای برخی از شرکت های هالیوود نیز کار می‌کند.

کمال در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در زمینه آشنایی‌ با سگ راهنمایش «بولوت» گفت که پس از طی مراحل سخت آموزشی وی را وارد زندگی خود کرده است.

وی با بیان اینکه مفهوم سگ راهنما را به واسطه کارتون هایی که در کودکی تماشا کرده، یاد گرفته است، گفت: این یک تأثیر ماندگار بر من گذاشت که یک سگ، حیوان خانگی که من خیلی دوستش دارم، می‌تواند نقش مهمی در زندگی من داشته باشد و درهای تمام دنیا را به روی من باز کند.

کمال با بیان اینکه وقتی یکی از دوستانش در مورد انجمن سگ های راهنما در سال ۲۰۱۸ به او گفت بسیار شگفت زده شد، ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ با انجمن در منطقه ساری‌یر استانبول تماس گرفتم. ملاقات یک سگ راهنما با یک فرد کم بینا فرآیندی است که باید طی شود. هر دو باید مطابقت داشته و روند را با موفقیت به پایان می‌رساندیم.

وی گفت: زمانی که بولوت من را مدیریت می‌کرد، هیجان‌زده بودم. این تجربه جالب و خوبی برای من بود. با راهنمای عزیزم بدون حمایت همراه به فروشگاه ها سر زدیم.

او با بیان اینکه رویکرد مردم نسبت به آنها بسیار مثبت است، گفت: از زمانی که با بولوت شروع به زندگی و کشف دوباره جهان کردم، همدلی و همدردی مردم را نسبت به بولوت، خودم احساس و تجربه کردم.

کمال با تاکید بر اینکه سگ راهنما برای افراد کم بینا می تواند بیشتر از آنچه تصور شود تفاوت ایجاد کند، گفت: البته، مانند هر معلول، افراد نابینا نیز راه های خلاقانه ای برای زنده ماندن و کشف جهان دارند. وجود یک سگ راهنما کمک بسیار بزرگی است. هیچ شانس و شادی بالاتر از داشتن چنین دوستی، چنین عضوی از خانواده نیست.

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024