پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 27.11.2021, 22:13

کرونای «اومیکرون» قادر به مقاومت در برابر واکسن‌ها است

العربیه: کریس ویتی، مسئول ارشد پزشکی بریتانیا، در بیانیه‌ای تکان دهنده‌ پیرامون سویه خطرناک جدید کرونا، تاکید کرد که احتمال معقولی وجود دارد که «اومیکرون»، سویه تازه شناسایی شده ویروس کرونا، تا حدود معینی در برابر واکسن‌ها، مقاومت داشته باشند.

گفته‌های کریس ویتی، شنبه ۲۷ نوامبر فضایی از نگرانی درباره این‌که سویه جدید کرونا ممکن است در برابر واکسن‌های موجود مقاوم‌تر باشد را ایجاد کرد. نگرانی‌ها نیز درباره این‌که پروتکل‌های بهداشتی مربوط به پاندمی، احتمالا برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار ادامه یابد، افزایش یافته است.

در حالی که اعلام خبر ظهور و انتشار سریع کرونای نوع اومیکرون، نگرانی‌های شدیدی را در میان جامعه علمی و همچنین در سراسر جهان باعث شده است. احمد سلمان، استاد ایمونولوژی و ساخت واکسن در دانشگاه آکسفورد، تاکید کرد که تا چند روز آینده، نتایج آزمایشگاهی اولیه در مورد امیکرون مشخص خواهد شد.

سلمان، شنبه ۲۷ نوامبر، به «العربیه» گفت: ما به دو ماه زمان نیاز داریم تا مطمئن شویم که واکسن‌ها علیه سویه جدید کرونا، موثر هستند.

به گفته او «واکسن‌ها، به عنوان مبنای اساسی برای مقابله با ویروس کرونا باقی خواهند ماند.»

به گفته گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، داده‌های اولیه در مورد اومیکرون نشان می‌دهد که «خطر ابتلای مجدد» در این سویه، در مقایسه با دیگر انواع جهش‌یافته کرونا، از جمله گونه دلتا که به شکلی گسترده انتشار یافته و فوق‌العاده مسری است، بیشتر است.

شایان ذکر است از زمان ظهور و انتشار سویه دلتای کرونا تاکنون، هیچ یک از سویه‌های جدید این ویروس این اندازه باعث نگرانی در جهان نشده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024