پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 26.11.2021, 17:13

مخالفت ایران با درخواست آمریکا درباره تاسیسات هسته‌ای کرج

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفته است دولت آمریکا «حق اظهارنظر درباره تاسیسات هسته‌ای کرج» ندارد. او با اشاره به اینکه موضوع تاسیسات کرج «مرتبط با موضوع برجام» است، گفته است آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند درباره این تاسیسات اظهارنظر کند.

به گزارش رادیو فردا، لوئیس بونو، نماینده آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز گذشته به ایران هشدار داد که اگر تداوم اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت کرج فورا تضمین نشود، شورای حکام آژانس پیش از پایان سال جاری میلادی نشست فوق‌العاده تشکیل می‌دهد.

بهروز کمالوندی٬ سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، روز گذشته گفته بود در مرکز تولید قطعات سانتریفیوژ تسا در کرج مواد هسته‌ای وجود ندارد و به همین دلیل به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به آن داده نمی‌شود.

دولت ایران که می‌گوید در این مرکز «سانتریفوژ‌های پیشرفته با ظرفیت بالا» تولید می‌کند، پیش‌تر اعلام کرده بود چون به این مرکز حمله خرابکارانه شده و تحقیقات امنیتی درباره این حمله در جریان است، از ورود بازرسان آژانس برای تعویض کارت حافظه دوربین‌های این تاسیسات جلوگیری می‌کند. تاسیسات شرکت تکنولوژی سانتریفوژ ایران اوایل تیرماه امسال هدف حمله خرابکارانه قرار گرفت و مقام‌های حکومت ایران این حمله را به اسرائيل نسبت داده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024