چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 26.11.2021, 11:18

آمار مبتلایان به کرونا در آلمان بی‌وقفه رو به افزایش است

دویچه وله: موارد ابتلا به کرونا در سراسر آلمان به طور چشمگیری در حال افزایش است. مؤسسه رابرت کخ در صبح روز جمعه ۲۶ نوامبر ۷۶۴۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد. این تعداد در روز پنجشنبه ۷۵۹۶۱ و یک هفته قبل ۵۲۹۷۰ مورد بود.

شاخص هفتگی ابتلا در آلمان در حال حاضر به ۴۳۸٫۲ رسیده است. این شاخص روز گذشته ۴۱۹٫۷، یک هفته قبل ۳۴۰٫۷ و دقیقا یک ماه پیش ۱۱۳ بود. بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های برخی از ایالت‌ها پر شده و بیماران باید به کلینیک سایر ایالت‌ها منتقل شوند.

تلفات ناشی از کرونا ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ نفر گزارش شده است. در یک روز ۳۵۷ نفر جان خود را در ارتباط با کرونا از دست داده‌اند. یک هفته پیش این تلفات ۲۰۱ نفر بود.

صدراعظم آلمان با توجه به وخامت اوضاع خواستار تشدید تدبیرهای محدودکننده برای مقابله با گسترش کرونا شده است. با توجه به افزایش سریع شمار مبتلایان به کرونا در آلمان تقاضا برای الزامی شدن واکسیناسیون کرونا بیشتر شده است. اما دولت آلمان هنوز تصمیمی برای اجباری‌کردن واکسیناسیون نگرفته است.

وزیر بهداشت آلمان می‌خواهد برای تامین و تسریع واکسیناسیون بیشتر از واکسن مدرنا Moderna استفاده شود تا تاریخ مصرف دوزهای این واکسن منقضی نشود. این موضوع سبب کاهش اطمینان مردم شده و به ویژه محدود‌سازی سفارش برای واکسن بیون‌تک برای مراکز واکسیناسیون با انتقادهای گسترده‌ای روبرو شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024