جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 23.10.2021, 19:16

فرانسه از توافق اروپایی درباره ضرورت توقف نقض‌های هسته‌ای ایران خبر داد

فیلیپ اتیان، سفیر فرانسه در ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با «العربیه» گفت: «اروپا درباره ضرورت متوقف ساختن نقض‌های هسته‌ای ایران توافق کرده است.»

اتیان شنبه، ۲۳ اکتبر، تاکید کرد که فرانسه در برابر آن‌چه ایران در منطقه انجام می‌دهد، دست بسته نخواهد ماند.

او در ادامه گفت:« پس از خروج دولت پیشین ایالات متحده از توافق هسته‌ای ما سال‌ها است که خواستار بازگشت به توافق برجام بودیم. طبیعتا ما موضوعات و مسائل دیگری را هم مورد بررسی و دنبال می‌کردیم، ما دست بسته نیستیم.» او در این‌باره به کنفرانسی که فرانسه اخیرا در بغداد برگزار کرده بود، اشاره کرد.

سفیر فرانسه در واشینگتن گفت که کشورش با بریتانیا، آلمان و همین‌طور چین و روسیه درباره بازگشت فوری ایران به مذاکرات وین هماهنگی و رایزنی می‌کند.

او گفت سیاست‌های پاریس در این‌باره واضح است و بر ضرورت بازگشت به برجام تمرکز دارد. او افزود: «همچنین با آمریکا درباره ضرورت بازگشت سریع ایران به مذاکرات وین و متوقف ساختن نقض تعهدات هسته‌ای ایران نیز، اتفاق‌نظر داریم.»

اتیان همچنین گفت «با ایران درباره همه مسائل و نه تنها پرونده هسته‌ای رایزنی می‌کنیم.»

سفیر فرانسه در واشینگتن تاکید کرد که سیاست فرانسه با آمریکا درباره عراق و لبنان نیز همسو است.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که رابطه میان پاریس و واشینگتن «پس از بحران زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا بهبود یافته است.»

اتیان گفت که امانوئل مکرون و جو بایدن رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در اواخر ماه جاری با هم دیدار خواهند کرد.

سفیر فرانسه در ایالات متحده آمریکا تاکید کرد که «فرانسه قدیمی‌ترین متحد آمریکا است» و افزود که دو کشور «سیاست متحدی در قبال چین دارند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024