پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 23.10.2021, 10:22

فیلم سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی

در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی با سیلی خوردن استاندار این استان توسط یکی از حاضرین تشویش ایجاد می شود.

به گزارش رکنا، در مراسم معارفه سردار عابدین خرم که صبح امروز با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد، پس از اینکه یکی از شرکت کنندگان در مراسم که گفته می شود گفته می شود یکی از اخراجی های سپاه عاشورا است با رفتن بر روی سن اقدام به سیلی زدن به صورت استاندار جدید کرد. مراسم به تنش کشیده شد و گروههای مختلفی از شرکت کنندگان در مخالفت و موافقت با استاندار جدید شعار دادند.

عابدین خرم پس از سیلی خوردن روی صحنه بازگشت و گفت: «من این فرد را نمی‌شناسم. او را در صف دشمنان می‌دانم، اما می‌بخشم.»

در واکنش به این سخنان او چند نفر فریاد زدند “مرگ بر منافق” و “استاندار انقلابی حمایت حمایت”.

عابدین خرم درجه سرتیپ دوم پاسدار را دارد و از سال‌های آغازین دهه ۷۰ خورشیدی مقام‌های نظامی و امنیتی در آذربایجان شرقی داشت و از سال ۱۳۹۶ فرمانده سپاه آذربایجان شرقی بود. او از جمله فرماندهان سپاه بود که به عنوان «مدافع حرم» در جنگ داخلی سوریه به نفع رژیم اسد شرکت داشت.

در همان آغاز جنگ داخلی سوریه او به همراه ۴۷ نفر دیگر، توسط مخالفان دولت سوریه ربوده شدند. در حالی که جمهوری اسلامی در اوایل جنگ داخلی سوریه، هرگونه دخالت در آن را تکذیب می‌کرد و این افراد را شهروند عادی می‌نامید که در حال زیارت بوده‌اند و به دروغ این نظامیان گرگان گرفته شده را بازنشسته معرفی می‌کرد. ربایندگان مخالف بشار اسد در سوریه، در مواردی خواسته‌هایی مانند توقف حمایت ایران از حکومت سوریه را مطرح و تهدید کردند که در صورت برآورده نشدن خواست‌هایشان، گروگان ها را به قتل خواهند رساند.  آنها در نهایت در ازای آزادی ۲۱۳۰ نفر که در زندان‌های سوریه به سر می‌بردند آزاد شدند.

اسم واقعی او «زین‌العابدین رضوی خرم» و متولد ۱۳۴۵ «شاهین دژ» است.

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024