جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 23.10.2021, 10:02

بیانیه شورای امنیت درباره برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در عراق

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل امروز جمعه بیانیه ای درباره موفقیت آمیز بودن انتخابات زودهنگام در عراق صادر و مجددا بر حمایتش از دولت عراق و پایبندی به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

شورای امنیت در بیانیه ای گفت: اعضای شورای امنیت، برگزاری انتخابات اخیر در عراق که در دهم اکتبر برگزار شد را به ملت و دولت عراق تبریک می گویند. اعضای شورای امنیت همچنین از گزارشات اولیه مبنی بر بدون مشکل برگزار شدن انتخابات و متمایز بودن آن از همه انتخابات گذشته از به دلیل اصلاحات فنی و اقدامات مهم، استقبال کردند.

در ادامه بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت از کمیساریای عالی مستقل انتخابات بابت برگزاری سالم انتخابات از لحاظ فنی و دولت عراق برای مقدمه چینی به منظور برگزاری انتخابات و جلوگیری از وقوع خشونت در روز رای گیری تقدیر کردند.

بیانیه مذکور افزود: اعضای شورای امنیت همچنین از هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) برای کمک فنی به کمیساریای عالی مستقل انتخابات و اختصاص تیمی وابسته به سازمان ملل برای نظارت بر رای گیری به درخواست دولت عراق برای تقویت روند انتخابات و شفافیت برگزاری آن تقدیر و بابت کمک های این هیئت تشکر کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ضمن تقدیر از بی طرفی هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق در تلاش هایش به منظور حمایت از فرآیند انتخابات، از تلاش های کمیساریای عالی مستقل انتخابات و هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق در جهت تقویت مشارکت سیاسی بانوان استقبال کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل از تلاش های کشورهای عضو و سازمان های بین المللی دیگر برای نظارت بر انتخابات به ویژه هیئت رصد انتخاباتی بلندمدت وابسته به اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سایر سازمان ها و سازمان های محلی استقبال کردند.

آنها نسبت به تهدیدهای اخیر به خشونت علیه هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق، کارمندان کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق و سایرین اظهار تاسف کردند.

اعضای شورای امنیت مجددا بر دعوت دبیرکل سازمان ملل از همه طرف های مرتبط برای صبر و پایبندی به جدول زمانی انتخابات تاکید کردند.

آنها ضمن تاکید بر اینکه هر گونه اختلافات احتمالی در انتخابات باید از طریق مسالمت آمیز و راه های قانونی حل شود، نسبت به تشکیل مسالمت آمیز دولتی فراگیر به نمایندگی از اراده ملت عراق و مطالباتش درخصوص تحکیم دموکراسی ابراز امیدواری کردند.

در پایان بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است که اعضای شورای امنیت بر حمایت خود از دولت عراق و پایبندی شان به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، حمایت از تلاش های دولت عراق برای اصلاحات جدی و تشویق گفت وگوی سیاسی فراگیر با هدف پاسخ به مطالبات مشروع ملت عراق درخصوص مقابله با فساد، تامین خدمات اساسی و ضروری، تنوع بخشی به اقتصاد، ایجاد فرصت شغلی، بهبود وضعیت حکومت و تقویت نهادهای حکومتی برای برخورداری از نشاط و پاسخگویی تاکید کردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024