چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 21.10.2021, 22:57

ادغام ۶ گروه مخالف رژیم اسد در قالب «لشکر سوم»

میدل ایست نیوز: سرگرد یوسف حمود، سخنگوی «ارتش ملی سوریه» ادغام گروه‌های مخالف در شمال سوریه را در چارچوب آمادگی‌ها برای نبرد قریب الوقوع علیه نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه موسوم به قسد دانست.

حمود در گفت‌وگو با عربی ۲۱ تصریح کرد: هر گونه ادغام میان گروه‌های مسلح با هدف سازماندهی بیشتر نیروها برای نبرد آتی و یا تحرکات نظامی قریب الوقوع انجام می شود.

در همین رابطه، منابع آگاه از تشکیل «لشکر سوم» با ادغام کامل ۶ گروه «جبهه شام»، «جیش الاسلام»، «فیلق المجد»، «لواء الاسلام»، «تیپ ملک شاه» و «تیپ ۵۱» خبر دادند.

سخنگوی ارتش ملی سوریه (گروه‌های مخالف دمشق) افرود: عملیات ادغام مذکور واقعی است و در نهایت منجر به پایان یافتن اسامی مذکور و ادغام گروه‌های مسلح در قالب تشکلی بزرگ تر خواهد شد.

از سوی دیگر، «هشام سکیف»، معاون سابق مسئول سیاسی لواء السلام عملیات ادغام مذکور را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با این اقدامات گامی مهم در مسیر ایجاد تشکل نظامی یکپارچه و تقویت ارتش ملی برداشته می شود.

در همین ارتباط، سرهنگ عبدالله الاسعد، رئیس مرکز پژوهش‌های رصد اظهار داشت: مسلم است که ادغام‌های مذکور با عملیات نظامی قریب الوقوع در شمال سوریه مرتبط است.

الاسعد به عربی ۲۱ گفت: نبرد جدید مستلزم آمادگی‌های سازمانی و به عبارتی دیگر بازآرایی نیروهای در جبهه‌های مختلف و استقرار نیروهای جدید است.

به گفته وی، تحرکات نظامی تنها محدود به جبهه مخالفان نیست بلکه در طرف مقابل یعنی ارتش سوریه و متحدان نیز در حال گسیل تجهیزات و نیروها به منطقه تل رفعت هستند.

مقامات ترکیه نیز در سخنانی بر لزوم طرد نیروهای قسد از مناطق شمال سوریه تاکید کرده اند.

پیش از این، اتاق عملیات «عزم» در بیانیه رسمی اعلام کرده بود تیپ سلطان مراد، لشکر شام-بخش شمالی، انقلابیون شام، تیپ المنتصربالله، تیپ اول، تیپ نهم و لشکر ۱۱۲ در تشکلی جدید به نام «ثائرون» ادغام شده اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024