پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 21.10.2021, 22:53

وزیر اسرائیل: زمان تقابل با ایران خیلی دور نیست

آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل می‌گوید تقابل با ایران فقط بستگی به زمان آن دارد و این زمان خیلی هم دور نیست. به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، آقای لیبرمن در مصاحبه‌ای گفته است هیچ اقدام دیپلماتیک یا توافقی جلوی برنامه هسته‌ای ایران را نمی‌گیرد.

به گزارش صدای آمریکا، جروزالم‌پست روز پنجشنبه ۲۹ مهر نوشت، آقای لیبرمن در مصاحبه با پایگاه خبری «والا» گفت: «‌آن‌ها [رهبران جمهوری اسلامی] به کره شمالی نگاه می‌کنند که به رغم اقدامات دیپلماتیک، [برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ] به طور بی‌سابقه ای شدت گرفته است.»

وی که زمانی وزیر خارجه و وزیر دفاع اسرائیل هم بوده در ادامه گفت: «ملت یهود نباید در توهم زندگی کند. هیتلر کتاب خودش را در سال ۱۹۲۳ نوشت و بعد قدرت را در دست گرفت. این [برنامه هسته‌ای ایران] مشکل جامعه جهانی است، ولی بیش از همه مشکل ماست، چرا که آن‌ها [ایران] تصریح کرده‌اند سیاست‌شان نابودی اسرائیل است، و قصدشان جدی است.»

آویگدور لیبرمن در مورد بودجه دفاعی اسرائیل نیز گفت: «عده‌ای تعجب کردند که چرا چنین بودجه بزرگی برای ارتش دفاعی اسرائیل تصویب شد. این پول صرف خرید سیستم‌های پیشرفته می‌شود و همچنین پس از سه سال، تامین مالی دفاع حوزه شمالی را هم مهیا می‌کند.»

رسانه‌های اسرائیلی روز سه شنبه اعلام کردند این کشور مبلغ پنج میلیارد شِکِل، معادل یک و نیم میلیارد دلار، را به آماده‌سازی برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده است.

آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، پیشتر گفته بود اسرائیل آماده‌سازی‌ها برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران را «به شدت تسریع» کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024