شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 21.10.2021, 9:57

سنتکام حمله به مقر نیروهای آمریکا در سوریه را تائید کرد

همزمان با برخی گزارش‌ها از حمله به پایگاه «تنف» که مقر نیروهای ایالات متحده در خاک سوریه است، فرماندهی سنتکام با تائید خبر این حمله، از احتمال نقش شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در حمله پهپادی به این پایگاه خبر داد.

چهارشنبه شب گروه دیده‌بان حقوق بشر که در بریتانیا است و برخی خبرگزاری‌ها از جمله رویترز گزارش دادند که پایگاه تنف در جنوب سوریه، در نزدیکی گذرگاه مرزی با عراق و اردن، هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

به گزارش صدای آمریکا، چهارشنبه شب،‌ ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) در بیانیه‌ای تائید کرد که حمله عمدی و توسط هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته است. این فرماندهی همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که ضمن بررسی ابعاد و جزئیات این حمله، ایالات متحده حق دفاع و مقابله به‌مثل را برای خود محفوظ می‌داند.

همچنین بامداد پنجشنبه یک مقام رسمی سنتکام به اسکای نیوز عربی گفت که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، پایگاه نظامی تنف سوریه را هدف قرار داده‌اند.

پایگاه تنف در سال ۲۰۱۶ برای مقابله با گروه دولت اسلامی (داعش) که در آن زمان بخش شرقی سوریه را در اختیار داشت،‌ ایجاد شد. این پایگاه در نزدیکی بزرگراه دمشق به بغداد قرار دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024