جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 20.10.2021, 11:12

رییس جمهوری برزیل به «جنایت علیه بشریت» متهم شد

مجلس سنای برزیل قرار است هفته آینده گزارشی را درباره مدیریت کرونا از سوی دولت ژائیر بولسونارو به رای بگذارد. به گزارش رسانه‌های برزیل، اعضای این مجلس در این گزارش بولسونارو را به «جنایت علیه بشریت» متهم کرده‌اند.

این گزارش ۱۲۰۰ صفحه‌ای طرح مجموعا ۱۳ اتهام از جمله نسل‌کشی جمعیت بومی برزیل علیه بولسونارو را توصیه کرده بود. با این حال آنطور که رسانه‌های برزیل گزارش داده‌اند، اعضای مجلس سنای برزیل اتهام «قتل» و «نسل‌کشی» را از گزارش خود در خصوص عملکرد دولت بولسونارو حذف کردند و در عوض او را به «جنایت علیه بشریت» متهم کردند.

بر اساس این گزارش، بولسونارو در همان ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا فرصت واردات واکسن را داشته، اما از آن استفاده نکرده و کارزار واکسیناسیون سراسری را به تعویق انداخته است.

رنان کالهیروس، سناتوری که این گزارش را تهیه کرده، پیش‌تر خواستار متهم شدن بولسونارو به قتل شده و نوشته بود دولت با اعتقاد غلط به نظریه ایمنی گله‌ای باعث مرگ ۹۵ هزار شهروند برزیل شده است.

رییس جمهوری برزیل تحقیق مجلس در این خصوص را «دارای اهداف سیاسی» خوانده و گفته این ادعاها بیشتر شبیه «شوخی» است.

خبرگزاری رویترز طرح چنین اتهاماتی علیه بولسونارو در دادگاه را بسیار بعید دانست و نوشت دادستان کل برزیل را شخص بولسونارو به این سمت منصوب کرده است.

تاکنون بیش از ۲۱ میلیون نفر از شهروندان برزیل به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۶۰۰ هزار نفر از آنها جان باخته‌اند.


ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024