جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 05.06.2023, 8:49

فرودگاه باکو خبر رسانه‌ها در مورد لغو پروازها به ایران را تکذیب کرد

ساعاتی پس از آن‌‌که رسانه‌های داخل ایران خبری در مورد «لغو» پروازهای جمهوری آذربایجان به ایران منتشر کردند، فرودگاه بین‌المللی باکو این موضوع را تکذیب کرد.

رسانه‌های ایرانی از جمله «اعتماد آنلاين» شامگاه یک‌شنبه ۱۴ خرداد نوشته بودند که «پروازهای باکو به تهران از روز یک‌شنبه بدون اطلاع عمومی به طور کامل متوقف شده است.»

«اعتماد آنلاين» در ادامه به نقل از برخی رسانه‌های باکو گفته بود که قرار است «مبلغ بلیت مسافران شرکت آزال که پیش‌خرید کرده‌ بودند و قرار بود روزهای آینده به ایران سفر کنند، به آنها بازگردانده می‌شود.»

در واکنش به این خبر، خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان بامداد دوشنبه به نقل از فرودگاه بین‌المللی «حیدر علی‌اف» گزارش‌ها مبنی بر لغو پروازهای باکو به تهران را تکذیب کرد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری مسئولان فرودگاه بین‌المللی باکو اعلام کرده‌اند که «پروازها به ایران طبق معمول انجام می‌شود.»

خبر لغو پرواز‌های باکو به تهران در پی آن اعلام شد که پرواز شماره جی۲۰۰۶ از تهران به مقصد باکو لغو شد. خبرگزاری میزان روز دوشنبه نوشت که «دلیل لغو پرواز مذکور مشکلات فنی هواپیما بود.»

خبر لغو پروازهای باکو به تهران یک روز پس از هشدار جمهوری آذربایجان به شهروندانش درباره سفر به ایران منتشر شد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه ۱۳ خرداد با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند و به آن‌دسته از اتباع خود که در حال حاضر در ایران به سر می‌برند، توصیه کرد تا اصول امنیتی و «نهایت احتیاط» را رعایت کنند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به «حمله تروریستی» به سفارت این کشور در تهران که هفتم بهمن ۱۴۰۱ رخ داد، اشاره و تأکید کرد که با توجه به این حمله و شرایط «بی‌ثبات» ایران، شهروندان این کشور بهتر است به ایران سفر نکنند.

دولت جمهوری آذربایجان به دنبال این حمله سفارت خود در تهران را بست و همه دیپلمات‌های خود را از تهران خارج کرد و تنها کنسولگری این کشور در تبریز فعال ماند.

جمهوری اسلامی نیز در واکنش، اردیبهشت‌ امسال، چهار دیپلمات جمهوری آذربایجان را اخراج کرد.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024