جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 03.06.2023, 11:29

اقدامات جدید آمریکا علیه نیروهای تحت حمایت ایران در مرز سوریه، عراق و اردن

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی، یک هیئت بلندپایه از ارتش آمریکا در منطقه اليعربيه استان حسکه با بندر حميدی الدهام، رهبر نیروهای ‘صناديد’ که در سوریه با گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ با نام ‘نیروهای «دموکراتیک سوریه» فعالیت می‌کنند، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جلسه فرماندهان آمریکایی حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید و گفته می‌شود ارتش آمریکا در حال برداشتن گام‌های جدیدی برای هماهنگی نیروهای خود در مناطق مرزی سوریه، عراق و اردن، علیه تروریست‌های خارجی تحت حمایت ایران است.

فرماندهان آمریکایی در این جلسه از نیروهای صنادید خواستند تا با هماهنگی «ارتش آزاد سوریه» در منطقه التنف واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن همکاری کنند.

منابع آگاه اظهار داشتند که طرف آمریکایی خواستار ایجاد هماهنگی بین دو گروه مذکور در چارچوب اقدامات انجام شده علیه تروریست‌های خارجی تحت حمایت ایران و «تامین امنیت مرزها» شده است.

نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۲۱ نیروی مرزی متشکل از هزاران عنصر عرب وابسته به گروه پ.ک.ک/پ.ی.د را به نام نیروهای صنادید تشکیل و در حسکه مستقر کردند.

ارتش آزاد سوریه که خود را یک گروه مسلح ضد رژیم معرفی می‌کند، با حمایت آمریکا در منطقه التنف در مرز سوریه و اردن حضور دارد. این گروه از ارتش ایالات متحده تسلیحات و پشتیبانی آموزشی دریافت می‌کند.

در حالی که ارتش آزاد سوریه تحت عنوان ‘مخالف رژیم’، با حمایت آمریکا در منطقه التنف در مرز سوریه و اردن فعالیت می‌کند، از حمایت تسلیحاتی و آموزش نیروهای آمریکایی برخوردار می‌شود.

ارتش آمریکا هفته گذشته پایگاه‌های خود در استان دیرالزور در شرق سوریه که اغلب مورد هدف تروریست‌های خارجی مورد حمایت ایران قرار می‌گیرد را با سیستم موشک توپخانه‌ای هیمارس تقویت کرد.

ارتش آمریکا در 16 مه به ده‌ها تروریست پ.ک.ک/ی.پ.گ در نزدیکی میدان گازی کونیکو در دیرالزور، آموزش استفاده از تانک‌ و اسلحه‌های ضد تانک (TOW) ساخت آمریکا را داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024