پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز

کامران قادری (راست) و مسعود مصاحب (چپ)، دو ایرانی–اتریشی زندانی در ایران

iran-emrooz.net | Fri, 02.06.2023, 15:38

اتریش از آزادی و بازگشت دو تبعه زندانی خود از ایران خبر داد

وزیر امور خارجه اتریش روز جمعه ۱۲ خرداد با انتشار بیانیه‌ای از آزادی کامران قادری و مسعود مصاحب، دو شهروند ایرانی-اتریشی زندانی در ایران، خبر داد.

به گزارش صدای آمریکا، به گفته الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش، کامران و مسعود پس از سال‌ها حبس دشوار و طاقت‌فرسا از زندان آزاد شدند و هم‌اینک در راه بازگشت به اتریش هستند و خانواده‌هایشان مشتاقانه منتظر دیدار مجدد با آنها هستند.

وزیر امور خارجه اتریش در ادامه بیانیه خود با اشاره به مثمر ثمر واقع شدن «سال‌ها تلاش دیپلماتیک» خود، از حجه لحبیب و سید بدر البوسعیدی، وزیران امور خارجه بلژیک و عمان، به دلیل «حمایت ارزشمندشان» قدردانی کرده است. او با اشاره به همکاری «نزدیک، محتاطانه، و صادقانه با شرکایمان» افزود: «پشتکار ما به ثمر نشسته است.»

شالنبرگ در پایان بیانیه خود ضمن قدردانی از همکارانش در وزارت امور خارجه اتریش و سفارت این کشور در تهران، نسبت به بازگشت این دو شهروند نزد خانواده‌هایشان ابراز شادمانی کرده است.

حجه لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک، نیز با انتشار بیانیه‌ای از آزادی دو شهروند اتریشی و یک شهروند دانمارکی «به ناحق زندانی» در ایران خبر داد.

او با تاکید بر حمایت تزلزل‌ناپذیر کشورش از آزادی شهروندان اروپایی که به طور خودسرانه بازداشت شده‌اند، گفت حمایت از حقوق و آزادی‌های بنیادین همچنان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی بلژیک خواهد بود.

آزادی این سه شهروند اروپایی حدود سه هفته پس از آزادی دو شهروند فرانسوی و فرانسوی-ایرلندی دیگر به نام‌های بنجامین بریر و برنارد فیلان انجام می‌شود.

کشورهای غربی زندانی شدن شهروندان خود از سوی جمهوری اسلامی را «گروگان گیری سیاسی» خوانده و بارها از جمهوری اسلامی خواسته‌اند به این رویه «ظالمانه» خود پایان دهد.

اما جمهوری اسلامی با رد این موضوع و بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، همچنان به بازداشت و زندانی‌کردن شهروندان غربی و دوتابعیتی بنا به اتهاماتی همچون «جاسوسی» و «اقدام علیه امنیت ملی» ادامه می‌دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024