پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 01.06.2023, 8:08

روسیه از حملات اوکراین به پالایشگاه‌های نفت خود خبر داد

مسکو اعلام کرد که توپخانه اوکراین برای سومین بار در این هفته به یک شهرک روس حمله کرد و پهپادهای اوکراینی نیز دو پالایشگاه نفت را در خاک روسیه هدف قرار دادند.

مقامات منسوب روسیه در بخش‌های اشغالی اوکراین گفتند پنج نفر در جریان حملات ارتش اوکراین به یک روستای اشغال‌شده در شرق این کشور کشته شدند، منطقه‌ای که روسیه ماه‌ها نبردهای خونین و بی‌نتیجه‌ای را برای تصرف نواحی وسیع‌تری انجام داده است.

مقامات اوکراینی درباره گزارش‌های روسیه هنوز اظهار نظری نکرده‌اند، اما دو طرف طی هفته اخیر یکدیگر را متهم کرده‌اند که با حملات هوایی به پایتخت‌های هم باعث ایجاد رعب و وحشت شده‌اند.

از آغاز تهاجم مسکو به اوکراین طی ۱۵ ماه گذشته، هزاران غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند و روستا و شهرک‌های متعددی ویران گشته، اما روز سه‌شنبه دومین باری بود که مسکو زیر آتش مستقیم پهپادهای اوکراینی قرار می‌گرفت، اگرچه قبل از این نیز تاسیسات نفتی و نظامی در سایر نقاط روسیه هدف حمله واقع شده بودند.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود گفت که در شهرک شبکینوی روسیه، واقع در مرز اوکراین، چهار نفر مجروح شدند و همچنین چندین واحد مسکونی و یک مدرسه آسیب دیدند.

مقامات روس همچنین اعلام کردند که پهپادهای اوکراینی روز چهارشنبه به دو پالایشگاه نفت در ۶۵ تا ۸۰ کیلومتری شرق بزرگترین پایانه‌های صادرات نفت روسیه حمله کردند. به گفته آنها، یکی از پایانه‌ها بر اثر این حملات دچار حریق شد که نیروهای آتش‌نشانی آن را خاموش کردند.

به گفته شهردار پایتخت روسیه، پهپادهای اوکراینی روز سه‌شنبه نیز به مناطق ثروتمند مسکو حمله کردند که در جریان این حملات دو نفر زخمی شدند. کرملین اعلام کرد که پدافند هوایی مسکو عملکرد موثری در رابطه با این حمله داشته است، اما جا دارد که واکنش بهتری داشته باشد.

سفیر روسیه در واشنگتن، ایالات متحده را متهم کرد که اوکراین را تشویق به انجام این حمله کرده است. کاخ سفید اما اعلام کرد که نمی‌داند چه کسی مسئول حملات پهپادی به مسکو بوده است و این که ایالات متحده از حملات به خاک روسیه حمایت نمی‌کند.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024