سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 30.05.2023, 16:23

سفر رئیس جمهوری اسرائیل به جمهوری آذربایجان

اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل که در راس هیئت بلندپایه به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده است، با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی‌اش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آناتولی، دیدار دو جانبه روسای جمهور آذربایجان و اسرائیل و همچنین هیئت‌های دو کشور پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی انجام شد.

علی‌اف در نشست هیئت‌های دو کشور بر اهمیت جلسات مذکور در توسعه و گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد و گفت: علی رغم ادامه همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف مانند تجاری، انرژی و امنیتی، مطمئنم که ظرفیت‌هایمان بیش از این میزان است. اقدامات زیادی هستند که باید انجام بگیرند. سفر رئیس جمهور اسرائیل به آذربایجان را یک سفر تاریخی ارزیابی می‌کنیم.

هرتزوگ هم با اشاره به دوستی ملت دو کشور گفت: این ملت، پدر مرحوم شما (حیدر علی‌اف) را پرورش داد و شما نیز راه وی را ادامه داده و کشور بسیار زیبایی ساخته و به مرکز اصلی موضوعات مختلف تبدیل کرده‌اید.

رئیس جمهور اسرائیل افزود: این سفر پیام مهمی دارد. مهمتر از همه گام‌های مشترک مسلمانان و یهودیان به سمت صلح و انجام گفتگو‌های صریح و همچنین تلاش مشترک برای برقراری صلح جهانی است. روابط ما راهبردی است چون ما از لحاظ صلح، دفاع و توسعه منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهیم. از شما قدردانی کرده و مشتاق میزبانی از شما در اسرائیل هستم.

گفتنی است در چارچوب این نشست، طرح نقشه همکاری‌های بهداشت و علوم پزشکی در سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۲۸ توسط وزرای بهداشت دو کشور به امضا رسید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024