پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 22.03.2023, 17:42

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه

رادیو زمانه: بر اساس گزارش‌های خبری، وزارت دفاع سوریه روز چهارشنبه ۲۲ مارس/۲ فروردین اعلام کرد که حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه به این تأسیسات «خسارات مادی» وارد کرده است. این دومین حمله از این نوع در ماه جاری میلادی یعنی ماه مارس است.

وزارت دفاع اسرائیل هم مسئولیت این حمله را بلافاصله پذیرفت و اعلام کرد که در سومین حمله به فرودگاه بین‌المللی حلب در شش ماه گذشته، اسرائیل «تعدادی موشک از دریای مدیترانه در غرب شهر ساحلی لاذقیه در ساعت ۳:۵۵ بامداد»  پرتاب کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک مقام نظامی که نامش فاش نشد، حمله اسرائیل را تأیید کرد ولی اشاره‌ای نکرد که آیا این حمله منجر به کشته یا زخمی شدن افراد شده است یا خیر. به گزارش آسوشیتدپرس، در این گزارش آمده است که هواپیماهای جنگی اسرائیل در حالی که بر فراز دریای مدیترانه پرواز می‌کردند، موشک‌هایی را به سمت حلب، شلیک کردند. حلب بزرگ‌ترین شهر سوریه و زمانی پایتخت تجاری این کشور بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره حمله اخیر خودداری کرد.

از زمان وقوع زمین لرزه ۷,۸ ریشتری در جنوب ترکیه و شمال‌غرب سوریه در روز ۶ فوریه که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ هزار نفر از جمله بیش از ۶ هزار نفر در سوریه شد، فرودگاه بین‌المللی حلب کانال اصلی انتقال کمک‌های بشردوستانه به این کشور بوده است.

در اوایل ماه جاری میلادی، رسانه دولتی سوریه اعلام کرد که حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه حلب به باند فرودگاه آسیب رسانده. در نتیجه آن حمله فرودگاه حلب برای مدتی تعطیل شد و محموله‌های امدادی به زلزله‌زدگان موقتاً به سمت دمشق و لاذقیه هدایت شد.

اسرائیل در سال‌های گذشته صدها حمله هوایی علیه سوریه انجام داده است اما به ندرت مسئولیت آن را پذیرفته است. مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که هدف از این حملات، جلوگیری از انتقال محموله‌های نظامی و نیروهای شبه‌نظامی مشکوک تحت حمایت ایران است. اسرائیل اذعان کرده است که پایگاه‌های گروه‌های مسلح متحد ایران مانند حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهد. مقام‌های اسرائیل همچنین بارها گفته‌اند که مانع انتقال تسلیحات و موشک از طریق سوریه به لبنان خواهند شد و ایجاد پایگاه دائمی نظامی سپاه قدس در همسایگی‌شان را تحمل نخواهند کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024