جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 20.03.2023, 14:01

بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه ۷ فرد و نهاد ایران اعمال کرد

وزارت خارجه بریتانیا اعلام کرد این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران ایران اعمال کرده است.

بریتانیا اعلام کرد که تامین‌کنندگان مالی سپاه و دو تن از فرماندهان ارشد این نهاد از جمله افرادی هستند که علیه آن‌ها تحریم‌هایی اعمال شده است.

این تحریم‌ها علیه پنج عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون سپاه و دو تن از فرماندهان ارشد این نهاد در استان‌های تهران و البرز وضع شده است.

از سویی، شورای وزیران امور خارجه اروپا نیز قصد دارد به زودی ششمین بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی را به دلیل نقض حقوق بشر در ایران وضع کند.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان که برای دیدار با همتایان اروپایی خود در بروکسل حضور دارد امروز دوشنبه ۲۰ مارس در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ایران همچنان شهروندان خود را وحشیانه سرکوب می‌کند و ما با تحریم‌های امروز این پیام را مخابره می‌کنیم که چشمان خود را به روی نقض حقوق بشر نمی‌بندیم.»

در اقدامی دیگر، دولت استرالیا به دلیل نقض حقوق بشر مردم ایران و پشتیبانی نظامی از روسیه برای تعرض به اوکراین مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه برخی مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا، امروز اعلام کرد دولت متبوعش تحریم‌های مالی و ممنوعیت سفر به سبک «قانون مگنتیسکی» علیه ۱۴ فرد ۱۴ نهاد ایرانی برقرار کرده است.

در میان تحریم‌شدگان چهار عضو گشت ارشاد حضور دارند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024