پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 18.03.2023, 17:05

ترامپ گفت سه‌شنبه بازداشت خواهد شد و فراخوان اعتراض داد

رادیو فردا: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که او روز سه‌شنبه این هفته بازداشت خواهد شد و از هواداران خود خواست که در حمایت از او اعتراض کنند.

آقای ترامپ روز شنبه ۲۷ اسفند با انتشار نوشته‌ای در شبکه اجتماعی که با نام «تروث سوشال» راه‌اندازی کرده است، گزارش‌ها درباره تصمیم دادستانی منهتن برای اعلام جرم علیه او به اتهام پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های پورن را تایید کرد.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد سخنگوی دادستانی منهتن که بررسی پرونده پرداخت ۱۳۰ هزار دلار پول توسط آقای ترامپ به استورمی دانیلز را بر عهده دارد، حاضر به واکنش نسبت به اظهارات رئیس‌جمهور سابق آمریکا نشد.

استورمی دانیلز مدعی شده است که در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ رابطه داشته و پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا ۱۳۰ هزار دلار به او حق‌السکوت پرداخت شد.

وی گفته بود که تهدید شده است تا در این زمینه سکوت کند. آقای ترامپ اما این ادعا را رد کرد و او را «دروغگو» خوانده است.

تاکنون هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا، چه آنها که همچنان در مسند قدرت بوده‌اند و چه آنها که کاخ سفید را ترک کرده‌اند، با اتهامات جنایی مواجه نشده‌اند.

اتهام جنایی علیه آقای ترامپ در حالی است که او قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود. او تاکید کرده که به هیچ ترتیبی، از نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف نخواهد داد.

آقای ترامپ روز شنبه در ادامه گفته است: «اطلاعات افشا شده غیرقانونی از دفتر دادستانیِ به شدت سیاسی‌کار و غرق در فساد منطقه منهتن نشان می‌دهد که بدون هیچ اتهام قابل اثباتی، قرار است نامزد پیشرو حزب محافظه‌کار و رئیس‌جمهوری سابق سه‌شنبه بازداشت شود. اعتراض کنید و کشور را پس بگیرید.»

درخواست آقای ترامپ برای اعتراضات مردمی در حالی است که هواداران او بعد از اعلام نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره حمله کردند.

رویترز می‌نویسد ترامپ نگفته است که اتهامات به صورت رسمی به او اعلام شده و از طرفی هیچ مدرکی مبنی بر درز اطلاعات از دفتر دادستان منطقه نیز ارائه نکرده است.

رویترز از قول منابع گزارش داده که دفتر آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، شواهدی را به هیئت منصفه ارائه کرده است که نشان می‌دهد مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترامپ، در روزهای پایانی کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ به خانم دانیلز پول پرداخت کرده است.

دفتر براگ اوایل ماه جاری از آقای ترامپ دعوت کرد تا در برابر هیئت منصفه شهادت دهد؛ موضوعی که به گفته کارشناسان حقوقی، نشان از نزدیک بودن کیفرخواست است. یک منبع آگاه به رویترز گفته است ترامپ این پیشنهاد را رد کرد.

آقای کوهن سال ۲۰۱۸ در دادگاه اعتراف کرد که به خانم دنیلز و یک زن دیگر حق‌السکوت پرداخت کرده کرد و گفت آقای ترامپ به او دستور داده که این پرداخت‌ها را انجام دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024