پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 05.02.2023, 22:43

نتانیاهو: امکان تجهیز اوکراین به گنبد آهنین را بررسی می‌کنیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که در پاریس به سر می‌برد، در مصاحبه با شبکه فرانسوی «LCI» اظهار داشت: در حال بررسی امکان تجهیز اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی (گنبد آهنین) هستیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نتانیاهو با تاکید بر اینکه کنار اوکراین هستند، گفت: همه ما باید برای پایان دادن به این جنگ تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در حال بررسی تسلیح اوکراین در راستای منافع ملی خود، به ویژه نزدیکی عملیاتی بین نیروی هوایی اسرائیل و نیروی هوایی روسیه هستیم.

نتانیاهو اذعان داشت: جنگنده‌های روسیه در حریم هوایی سوریه فعالیت دارند، ما تاکنون از هرگونه درگیری اجتناب کردیم. ما تاکنون حریم هوایی سوریه را برای هدف قرار دادن مواضع نظامی که ایران برای حمله به ما استفاده می‌کند، استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه دولت وی تقریبا تشکیل شده، گفت: موضوع تجهیز اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی را بررسی خواهیم کرد ولی قطعی نیست.

نتانیاهو خاطرنشان کرد: در صورت تقاضای اوکراین و روسیه و دیدگاه مثبت آمریکا، میانجیگری بین روسیه و اوکراین را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانند اجازه دهند ایران ۱۰۰ هزار شبه‌نظامی شیعه را در مرز اسرائیل مستقر کند، خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما در امور شما در سوریه دخالت نمی‌کنیم و در مقابل شما هم ما را به حال خود رها کنید.

نتانیاهو درباره نقش اسرائیل در حمله به تاسیسات نظامی ایران در شهر اصفهان در تاریخ 28 ژانویه، اظهار داشت: در مورد اقدامات خاص اظهار نظر نمی‌کنم. هر بار که انفجاری در ایران رخ می‌دهد، انگشت اتهام به سمت اسرائیل نشانه می‌رود. این گاهی اوقات درست است، گاهی درست نیست.

وی با اشاره به تنش‌های اخیر بین اسرائیل و فلسطین اذعان داشت: برای حل مسئله فلسطین ابتدا باید صلح بین اسرائیل و کشورهای عربی برقرار شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024