جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 02.02.2023, 21:31

حمایت گروه «زن، زندگی، آزادی» در دانشگاه کالیفرنیا از معترضان

صدای آمریکا: مدتی پس از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو (یو‌سی‌اس‌اف) گروهی با عنوان «زن، زندگی، آزادی» تشکیل داد تا علاوه بر آگاهی‌رسانی پیرامون وضعیت معترضان، از دانشجویان، کادر درمان و افراد آکادمیک در ایران حمایت کند.

دکتر پریا صابری، استاد دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو (یو‌سی‌اس‌اف) که سرپرستی این گروه را بر عهده دارد در گفت وگو با صدای آمریکا می‌گوید این گروه متشکل از ۴۰ ایرانی مهرماه امسال با هدف آگاهی‌رسانی در مورد «زن، زندگی، آزادی» تشکیل شد.

گروه «زن، زندگی، آزادی» برای قرار دادن ایران در کانون توجه‌، جلسات منظم برگزار می‌کند و با دیگر گروه‌های مشابه در ارتباط است تا فعالیت‌های خود را بسط دهد و بتواند از طریق یک حرکت جمعی تأثیر گسترده‌تری داشته باشد.

این گروه در واکنش به کشته شدن دکتر آیدا رستمی، با مشارکت جراحان ترومای دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو که در اوکراین و مناطق جنگ‌زده تجربه کار دارند، «به‌گوش دکتر» را راه اندازی کرد تا ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی از ایران بتوانند از طریق یک شماره تلفن واتساپ به زبان فارسی مشاوره دریافت کنند.

این مشاوره به معترضان ایرانی نیز ارائه می‌شود تا آنها بتوانند از راه دور از خدمات جراحان ویژه تروما بهره‌مند شوند.

از دیگر اقدامات این گروه می‌توان به جمع آوری کمک مالی برای دانش پژوهانی که می‌خواهند از ایران به دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو بروند اشاره کرد. آنها برای این کار با برنامه «دانش‌پژوهان در خطر» دانشگاه همکاری می‌کنند.

دانش‌پژوهانی که در کشورهای دیگر خود را در خطر می‌بینند می‌توانند از طریق این برنامه برای دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو تقاضا بفرستند تا مسیر حرفه‌ای و آموزشی آنها تسهیل و تأمین مالی شود.

پریا صابری به صدای آمریکا گفت که برای حمایت از دانشگاهیان و دانشجویان در ایران به کمک‌‌های بیشتری از سوی جامعه علمی بین‌المللی نیاز است.

او افزود اقدامات زیادی باید انجام شود از جمله امضای طومار ، ایجاد ارتباط با گروه‌های دانشگاهی محلی، نامه‌نگاری با اعضای کنگره آمریکا برای ادامه حمایت از مردم ایران و تحت فشار قرار دادن دانشگاه‌ها برای اینکه در مورد جنایات جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و اعمال خشونت علیه ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی بیانیه صادر کنند.

پریا صابری در دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو تدریس می‌کند و در آنجا به تحقیقات بالینی و رفتاری ویروس «اچ‌آی‌وی» مشغول است.

او با «مرکز ملی مشاوران بالینی» همکاری می‌کند؛ گروهی متشکل از پزشکان و اساتید دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو که در مورد مدیریت بیماری اچ‌آی‌وی و ایدز به متخصصان و پزشکان مشاوره می‌دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024