جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 21:32

کاخ سفید: مردم اوکراین به خاطر اقدامات ایران کشته می‌شوند

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید طی سخنانی در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: با حمایت بی‌سابقه نظامی روسیه از ایران، روابط دو کشور به یک “مشارکت دفاعی کامل” تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی تصریح کرد که ایران به روسیه پشتیبانی پهپادی (برای استفاده در اوکراین) ارائه کرده است. در مقابل، روسیه از ایران حمایت نظامی و فنی بی سابقه‌ای می‌کند. این وضعیت نه تنها برای اوکراین، بلکه برای همسایگان ایران در منطقه نیز تهدید است.

کربی با اشاره به اینکه ایران از نظر نظامی حامی شماره یک روسیه است، تاکید کرد که ایران از ماه آگوست گذشته صدها پهپاد به روسیه تحویل داده است.

وی با بیان اینکه مردم اوکراین به خاطر اقدامات ایران کشته می‌شوند، گفت: ایران در ماه‌های آینده حمایت خود را افزایش خواهد داد و همچنین در حال بررسی فروش صدها موشک بالستیک به روسیه است.

مسکو  هلی‌کوپتر و سیستم‌های پدافند هوایی به تهران ارائه می‌دهد

کربی اظهار داشت: ما همچنین شاهد این بودیم که مسکو و تهران در حال بررسی ایجاد خط تولید مشترک برای تولید پهپادهای مسلح در روسیه هستند. ما از ایران می‌خواهیم از این گونه اقدامات اجتناب کند.

وی با بیان اینکه روسیه نیز به دنبال همکاری با ایران در زمینه‌هایی مانند توسعه تسلیحات است، گفت: ما نگران این هستیم که روسیه قصد داشته باشد تجهیزات پیشرفته نظامی به ایران ارائه کند.

کربی افزود که آنها تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت در منطقه به کار خواهند بست تا اطمینان حاصل کنند که دو کشور از این اقدامات دست می‌کشند



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024