جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 18:03

شادمان احمدی، جوان ۲۲ ساله دهگلانی بر اثر شکنجه کشته شد

شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید «شادمان احمدی»، جوانان ۲۲ ساله که عصر پنج‌شنبه هفدهم آذر ماه به دلیل شرکت در اعتراضات شهر دهگلان بازداشت شده بود، ساعتی پس از دستگیری «بر اثر شکنجه» در بازداشتگاه کلانتری این شهر کشته شد.

بنابر این گزارش، شادمان احمدی ظهر روز پنج‌شنبه به اتهام شرکت در اعتراضات مردمی شهر دهگلان بازداشت شد و پس از چند ساعت به خانواده او اعلام کردند که این جوان معترض در بازداشتگاه جان خود را از دست داده است.

شبکه حقوق بشر کردستان افزود که خانواده شادمان احمدی تاکید دارند که فرزندشان «در اثر شکنجه نیروهای انتظامی در کلانتری» کشتە شدە است.

از سوی دیگر یک کانال تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران که خبرهایی از استان کردستان و دیگر شهرهای کردنشین منتشر می‌کند، این جوان کشته شده را «اغتشاشگر» نامید و عنوان کرد که او در اعتراضات اخیر «اقدام به تخریب اموال عمومی و ایجاد ارعاب و اخلال در نظم عمومی» کرده و «به همین دلیل نیز دستگیر» شده بود.

این کانال تلگرامی نزدیک به سپاه پاسداران همزمان شادمان احمدی را از «اراذل و اوباش سابقه دار» خواند و عنوان کرد که او به دلیل «تخریب اموال عمومی» در اعتراضات دهگلان بازداشت شد به دلیل «سابقه سو مصرف مواد مخدر بوده» و «پس از تفهیم اتهام به دلیل سوءمصرف مواد مخدر» جان خود را از دست داد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی مرگ شادمان احمدی پس از بازداشت را تایید کرده اما شکنجه او را تکذیب کرده است.

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه نوشته که بازداشت شادمان احمدی «با شکایت شاکی خصوصی» انجام شد.

این خبرگزاری ادعا کرده که او «چندین بار اقدام به خودزنی خطرناک مانند کوبیدن سر به دیوار و بریدن گلو با شیشه کرده بود.»

در عین حال قوه قضاییه هم‌چنین مدعی است که «طبق گزارش اولیه پزشکی قانونی آثار ضربه‌ای که باعث فوت این فرد شده باشد و بتوان فوت را به آن نسبت داد در سر و بدن متوفی مشاهده نشده است.»

همچنین، قوه قضاییه شده گفته شادمان احمدی قبل از رسیدن به زندان درگذشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024