سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 14:11

محکومیت خواهرزاده رهبر ایران به ۳ سال حبس

دادگاه ویژه روحانیت، فریده مرادخانی، مدیر «کمپین حمایت از زندانیان» و خواهرزاده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را به ۳ سال حبس محکوم کرد.

محمدحسین آقاسی، وکیل او درباره روند صدور این حکم در توئیترش نوشت: فریده مرادخانی در دادگاه ویژه روحانیت که صلاحیت رسیدگی به اتهامات او را ندارد مورد محاکمه قرار گرفت و به 15 سال حبس محکوم شد.

آقاسی افزود: وکالت اینجانب به دلیل اینکه روحانی نیستم مورد قبول واقع نشد، درحالی‌که متهم روحانی نیست. تجدیدنظرخواهی‌ام نیز با امضای شخص موکل پذیرفته شد و ۳ سال محکومیت اوتأیید شد.

فریده مرادخانی ۱۳ روز پیش با انتشار یک پیام ویدیویی اظهار داشت: «کشورهای آزادی‌خواه به‌عنوان حرکتی نمادین، تمامی نمایندگان خود را از ایران فرابخوانند... و به این طریق با مردم آزادی‌خواه ایران اظهار همبستگی کنند».

مادر وی، بدری حسینی خامنه‌ای نیز دو روز پیش اعلام کرد: «برادرم صدای مردم ایران را نمی‌شنود و به نادرستی صدای مزدوران و جیره خوارانش را صدای مردم ایران‌ می‌شمارد. پاسداران مزدوران علی خامنه‌ای باید هر چه زودتر اسلحه‌های‌شان را زمین‌ گذاشته و به مردم ‌بپیوندند، قبل از آنکه خیلی دیر شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024