چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 08.12.2022, 13:43

بیانیه‌ی کنشگران دانشگاه خواجه‌نصیر درباره‌ی فاجعه روز دانشجو در این دانشگاه

به نام زن، زندگی، آزادی

«روز دانشجو گرامی باد.» باز هم وجهه پوچ شعارهایتان را به ما نشان دادید. ۱۶ آذر امسال، به هیچ وجه گرامی نبود! چگونه و با چه رویی مقابل درب دانشگاه بنر تبریک می‌گذارید و در مقابل همان بنر، در مقابل همان در و در مقابل چشمان این همه دانشجو، اجازه می‌دهید دوستان ما توسط افراد ناشناس به بدترین شکل ربوده شوند و درهای کمک را به روی ما می‌بندید.

روز دانشجو به هیچ وجه مبارک نبود! چگونه این روز را در زبان تبریک می‌گویید اما در دل‌هایتان ذره‌ای احساس مسئولیت در قبال دانشجویان این دانشگاه که در زندان هستند یا هر روز که خبر ربوده‌شدن برخی از آن‌ها به گوش می‌رسد نمی‌کنید؟! شما مسئول سلامت این دانشجویان هستید؛ شما مسئول امنیت این دانشجویان هستید؛ شما مسئولین این دانشگاه هستید و مسئولیت دارید!

شما مسئول حراست از این دانشگاه هستید؛ چگونه در فاصله بسیار کم مقابل چشمانتان دانشجویان را می‌ربایند و شما حتی فریاد بر‌نمی‌آرید؟ چه برسد به کمک! شما حتی درب دانشگاه را به روی دیگر دانشجویان می‌بندید تا کسی نیز نتواند برای کمک به آن‌ها اقدامی کند. چگونه زبانتان در مقابل حجاب یک دختر این‌گونه دراز است و دستتان برای حفاظت از دانشجویان این‌گونه کوتاه!

شما مسئول مدیریت این دانشگاه هستید. چگونه اجازه می‌دهید نیروهای امنیتی این چنین در دانشگاه رخنه کنند که نه امنیتی برای ما بگذارند نه نیرویی؟ چگونه افرادی که با هزاران گواه می‌توانستند به طور کلی از دانشگاه اخراج شوند، نه تنها در دانشکده‌ خود بلکه در همه دانشکده‌ها تردد می‌کنند؛ اما افرادی که از همین دانشجویان آسیب دیده‌اند تعلیق شده‌اند؟! چگونه و با کدام قانون؟ با ‌کدام عدالت درمقابل وحشی‌گری، آدم فروشی و از همه بدتر تبعیض سکوت می‌کنید؟

شما مسئولین این کشور هستید. ساحت آزادی و امنیت در دانشگاه را به سخره گرفته‌اید؛ مزدورانتان در روز دانشجو، دانشجو ها را بر زمین کشیدند و در مقابل دوربین‌های دانشگاه ربودند. لباس شخصی‌هایتان محوطه دانشگاه را با حضورشان خفه کرده‌اند و در بیرون از دانشگاه به دانشجویان پوزخند می‌زنند. با چه رویی در دانشگاه‌ها حاضر می‌شوید و همچنان شعارهای تو‌خالی‌تان را بر سرمان می‌کوبید؟ ما دانشجویان همچنان ایستاده‌ایم و کاری خواهیم کرد که همان مزدورانتان را برای پر کردن دانشگاه‌ها بر سر کلاس بفرستید.

دستتان را از گلوی دانشجو بردارید؛ دانشجو هرگز سکوت نخواهد کرد! همان روز که حکم ممنوع الورودی دادید دیدید که چگونه پشت هم ایستادیم. حال اوضاع وخیم‌تر است؛ از مقابل چشمانمان دوستانمان را ربودند و هیچ‌ یک از نیروهای به اصطلاح حراستتان، ککش هم نگزید! هر لحظه‌ای که شما تعلل می‌کنید امنیت دوستان ما رنگ می‌بازد. از ۱۵ آذر تا کنون ۷ تن از دانشجویان ربوده و دستگیر شدند. چقدر روز دانشجو را گرامی می‌دارید؟!

دانشجویان دیگر با چه اعتمادی به دانشگاه بیایند؟ آیا شما مسئولین دانشگاه می‌توانید امنیت دانشجویان را در مسیر دانشگاه تضمین کنید؟! آیا می‌توانید امنیت دانشجویان را مقابل درب دانشگاه تضمین کنید؟ در خود دانشگاه چه‌طور؟!

خیالتان آسوده اگر به هر دلیلی تا به امروز شجاعت و جسارت نیاموخته‌اید؛ امروز در کلاسی که دانشجوها استادی اش را بر عهده دارند خواهید آموخت.

حال، زمان واقعیت بخشیدن به شعارهایمان است. تا زمانی که دانشجویان زندانی آزاد نشوند و امنیت دانشجویان را تضمین نکنید ما، دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه را به طور کامل تعطیل می‌کنیم و در هیچ کلاسی، چه مجازی چه حضوری شرکت نمی‌کنیم.

با یاد دانشجویان دربند:
#آراد_رستم‌زاد، #امیررضا_محمدی‌_دهکردی، #علیرضا_پورصفر، #محمدامین_افتخاری، #محمدحسین_رحمتی، #عرفان_زارعی، #آرین_حیدری، #امیرحسین_گرشاسبی، #ریحانه_هادی‌پور، #سمیه_دوستی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024