چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 08.12.2022, 10:44

طائب قائم‌مقام بازداشتیِ خبرگزاری فارس را به «بولتن‌فروشی» متهم کرد

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه روز چهارشنبه قائم‌مقام بازداشتی خبرگزاری فارس را «انشانویس» خبر نامید و گفت که کار او «فروختن بولتن» بوده است.

حسین طائب روز چهارشنبه، ۱۶ آذر، در سخنرانی خود در دانشگاه زنجان همچنین ادعا کرد که عباس درویش توانگر آخرین بار سمتی در خبرگزاری فارس نداشته و زمانی قائم مقام این رسانه بوده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آخرین فیش حقوق آقای درویش توانگر مربوط به ماه آبان امسال از جمله مدارک هک‌شده در خبرگزاری فارس به دست گروه بلک ریوارد بوده است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در ادامه ضمن تاکید بر این که آقای درویش توانگر برای نوشتن بولتن خبرگزاری فارس ماموریت نداشته افزود که او درباره نوشتن بولتن‌های مشابه نیز پیشتر چندین بار تذکر دریافت کرده و این موضوع «حتی به مرحله قضایی هم رسیده بود».

صداوسیمای جمهوری اسلامی روز دوشنبه، ۱۴ آذر خبر بازداشت قائم مقام خبرگزاری فارس را تایید و با اشاره به سابقه او در تولید «اخبار جعلی و بولتن‌سازی» دلیل بازداشت او را «مشخص شدن انگیزه‌های او» عنوان کرده بود.

گروه هکری «بلک ریوارد» هفته گذشته با هک سرورهای خبرگزاری فارس، فایل‌های ده‌ها بولتن را منتشر کرد که با عنوان «مطالب محرمانه» تنها برای حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، تهیه و ارسال می‌شد.

در این بولتن‌ها علاوه بر افشای عمق ضعف و سردرگمی مقامات ارشد جمهوری اسلامی به‌ویژه در مورد اعتراضات سه ماه گذشته، دلایل ناکامی حکومت در دستیابی به توافق احیای برجام، اختلافات داخلی عنوان شده و به موضوع نارضایی علی خامنه‌ای از رئیس‌جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت ملی و فرماندهی نیروهای انتظامی به دلیل «ناکارآمدی» آن‌ها در مدیریت اعتراض‌ها اشاره شده بود.

آقای درویش توانگر یکی از تندروترین مهره‌های اصولگرا است که در زمان ریاست‌ جمهوری محمود احمدی‌نژاد و زمانی که از مسئولان ارشد خبرگزاری تسنیم بود نیز برای مدت کوتاهی بازداشت شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024