پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 06.12.2022, 23:18

هشدار ده‌ها نویسنده و هنرمند نسبت به وخامت جسمانی یاشار توحیدی

ده‌ها تن از اصحاب فرهنگ و هنر ایران با امضای بیانیه‌ای نسبت به وخامت اوضاع جسمانی یاشار توحیدی، نویسنده و مترجم، در زندان اوین تهران هشدار دادند و خواستار مرخصی درمانی فوری او و فراهم آمدن شرایط لازم برای مداوایش شدند.

این بیانیه به جریان آتش‌سوزی اخیر در زندان اوین تهران و خشونت نیروهای امنیتی و زندان علیه زندانیان اشاره می‌کند و می‌گوید که یاشار توحیدی در جریان این رخدادها هدف چهار گلوله از ناحیه پا و باسن قرار گرفت که اگرچه در بیمارستان سپاه عمل جراحی شد، اما «به علت عدم رسیدگی پزشکی» پای او به شدت عفونت کرده است.

امضاکنندگان بیانیه با استناد به شهادت هم‌بندی‌های آقای توحیدی نوشته‌اند که او «بر اثر عفونت درد بسیار شدیدی دارد در حدی که از شدت درد پتوی زندان را لای دندان‌ می‌فشرد و چرک از محل جراحت‌ او سرریز می‌کند».

این بیانیه هشدار می‌دهد وخامت اوضاع یاشار توحیدی «به حدی‌ست که نه‌تنها احتمال قطع پای او به‌طور جدی مطرح است، بلکه در صورت تداوم این شرایط غیرانسانی، به‌گفته‌ی پزشکان، احتمال مرگ او نیز دور از تصور نیست و در نتیجه باید بدون لحظه‌ای تعلل اقدامات درمانی درخور برای او صورت بگیرد».

یاشار توحیدی پیش از آغاز اعتراضات کنونی در ایران جهت اجرای حکم ۲ سال و ۹ ماه حبس خود از بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به خاطر عضویت در گروه‌های چپ مارکسیستی راهی زندان اوین شده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024