جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 06.12.2022, 22:39

بی‌خبری از وضعیت پریا فرامرزی، دانش‌آموز ۱۶ ساله

بنا به اخبار ارسالی به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، پریا فرامرزی، دانش‌آموز ۱۶ سالە، که نزدیک به دو ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد در بی‌خبری کامل خانواده‌اش، به زندان شیراز منتقل شده است.

پریا فرامرزی ۱۹ مهر توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود واقع در پاسارگاد بازداشت و به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد و با وجود گذشت ۵۶ روز از زمان دستگیری، از وضعیت او هیچ خبری نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده پریا در این باره به هرانا گفت: «پریا فرامرزی از حدود یک ماه پیش ممنوع التماس و ملاقات شده و بازپرس پرونده او فردی به نام مجید درخشان است. پریا تنها یک نوجوان است و بی‌خبری از او تنها باعث افزایش نگرانی خانواده‌اش شده است.»

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکومیت بازداشت کودکان دانش‌آموز، خواهان آزادی هرچه زودتر و بدون قید شرط پریا فرامرزی و تمامی دانش‌آموزان و معلمان زندانی است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطرح شده علیه پریا فرامرزی اطلاعی در دست نیست.

کانون صنفی معلمان ایران پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای کشتن بیش از ۵۰ کودک، عادی‌سازی بازداشت کودکان، و ارجاع آنها به کانون اصلاح و تربیت به جای مدرسه و یا فرستادن آنها به مراکز روانپزشکی تنها به دلیل ابراز نظر را محکوم کرده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024