شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 06.12.2022, 17:31

اعلامیهٔ کانون نویسندگان و انجمن قلم «در تبعید» درباره بازداشت آیدا عمیدی و روزبه سوهانی

اعلامیهٔ کانون نویسندگان ایران «در تبعید» و انجمن قلم ایران «در تبعید»
در بارهٔ بازداشت وحشیانهٔ آیدا عمیدی و روزبه سوهانی

حدود سه ماه است که دختران و زنان جوان ایران، همراه با مردان جوان و با پشتیبانی مردم، آهنگ آن کرده‌اند که به زندگانی این رژٰیم پیشاتاریخی و نابهنگام نقطهٔ پایانی بگذارند. ما تردیدی نداریم که عمر ننگین و خونبار این رژیم به پایان رسیده و سقوط محتوم حکومت اسلامی پیش بینی پذیر است. اگر چه ناتوانی و ریزش نیروهای اسلامی در همهٔ عرصه های نظامی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مشهود و رو به افزایش است، با این وجود علی خامنه ای و اعوان وانصارش، راه برونرفت از بحران وجودی رژیم را تنها در سرکوبِ همه جانبهٔ نیروهای مردمی دیده و از هیچ جنایتی نیز، رویگردان نیستند.

پس از بازداشت های گستردهٔ هموندان کانون نویسندگان ایران و فشار و سرکوب و قتل بکتاش آبتین که رسوایی جهانی رژیم اسلامی حاکم بر ایران را در پی داشت، رژیم یک بار دیگر، کانون را تحت پیگرد فزاینده قرار داده ونیروهای امنیتی، آیدا عمیدی و روزبه سوهانی، دو هنرمند جوانِ عضوِ هیئت دبیران کانون را در روز ۱۴ آذر ۱۴۰۱ بازداشت و در مکان نامعلومی زندانی کرده‌اند.
هنوز خاطره تلخ قتل بکتاش آبتین و زندانی کردن آرش گنجی، رضا خندان مهابادی و دیگر هموندان کانون از میان نرفته بود که رژیم به کشتار هم میهنان ما در کردستان، سیستان و بلوچستان و دیگر شهرهای کشور پرداخت. قتل مهسا امینی، نیکا شاکرمی، کیان پیرفلک کودک ده ساله، حسن ناصری، سارینا اسماعیل زاده، حدیث نجفی، مهرشاد شهیدی و صدها کشتهٔ دیگر راه آزادی، یأس و ناامیدی مردم را به خشمی ملی و فراگیر تبدیل کرد و به ویژه دختران و پسران جوان دریافتند که برای رسیدن به خواسته های خود، هیچ راهی برای مسامحه با رژیم وجود ندارد.

رژیم اسلامی به سرکردگی علی خامنه ای که فاقد هرگونه خردگرایی و ‌عقلانیت انسانی ست، به خواست های برحق دختران و زنان، کودکان دبستانی، دبیرستانی، دانشجویان و دیگر مردم معترض جز با گلوله، قتل و انکار پاسخ نگفته است. روشن است که پاسخِ انقلاب «زن، زندگی، آزادی» که در مقایسه با جنبش های گذشته، اراده اش بر نابودی رژیم اسلامی قرار گرفته، چیزی جز به زیرکشاندن رژیم از اریکهٔ قدرت نخواهد بود.

کانون نویسندگان ایران «در تبعید» و انجمن قلم ایران «در تبعید» ضمن یاری خواستن از نهادهای مؤثر جهانی، جان و سرنوشت فرزندان هنرمند میهن، آیدا عمیدی، روزبه سوهانی، رضا خندان مهابادی، آرش گنجی و... را به دختران و پسران جوانی می سپارند که با دستان خالی، خطر کرده و در مصاف با پلیدترین و نکبت بارترین رژیم تاریخ ایران، پای به میدان گذاسته‌اند.

پیروزی و سربلندی شما، آرمان و آرزوی ماست.

کانون نویسندگان ایران «در تبعید»
انجمن قلم ایران «در تبعید»
۵ دسامبر ۲۰۲۲ 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024