شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 05.12.2022, 18:41

حکومت ایران حمایت نسل چهارم انقلاب را از دست داده است

یک فرمانده ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل ‌می‌گوید ماهیت اعتراض‌های ماه‌های اخیر با اعتراض‌های صورت گرفته در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۸ متفاوت است و حکومت متوجه شده حمایت نسل چهارم انقلاب را از دست داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، به گفته سرتیپ عامیر ساعر، معاون تحلیل اطلاعات ارتش این کشور، آنچه اعتراض‌های اخیر را از ناآرامی‌های پیشین در ایران متمایز کرده، ماهیت آن است که اصل نظام را هدف قرار داده است. آقای ساعر که در کنفرانس اندیشکده اطلاعاتی گازیت سخنرانی می‌کرد، گفت مردم در خیابان‌های ایران فقط علیه حجاب اجباری شعار نمی‌دهند، بلکه می گویند:‌ «جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم.»

به گفته او اعتراض‌های ۱۴۰۱ از لحاظ طولانی بودن هم قابل توجه هستند و متوسط سن معترضان بین ۱۵ تا ۳۵ سال است.

آقای ساعر با اشاره به اعتراض‌های صورت گرفته در برخی دبیرستان‌های ایران و سرکوب خشونت‌آمیز آن به وسیله نیروهای امنیتی ایران گفت رژیم ایران متوجه است که از حمایت نسل چهارم انقلاب برخوردار نیست. آقای ساعیر همچنین از حضور گسترده تر جوانان در مرکز و اقلیت‌ها در مناطق مرزی در این اعتراض‌ها خبر داد.

با این حال، به گفته سرتیپ ساعیر، به نظر نمی‌رسد این دور از اعتراض‌ها پایان حکومت جمهوری اسلامی را رقم بزند. سرتیپ ساعیر گفت: «به نظر می‌رسد حکومت سرکوبگر ایران از این اعتراض‌ها جان سالم به در ببرد. آنها از ابزار بسیار نیرومندی برای مقابله با این گونه اعتراض‌ها برخوردارند.»

او در ادامه گفت:‌ «حتی اگر این اعتراض‌ها تمام شوند، دلایل نارضایتی باقی خواهند ماند و رژیم ایران در سال‌های پیش‌رو همچنان دچار مشکل خواهد بود.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024