پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 03.12.2022, 23:48

لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی، در خطر کوری یا مرگ قرار دارد

ابوالفضل حسین زاده، برادر لیلا حسین‌زاده، در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت که پزشک متخصص ورم دست‌ها، کبودی متعدد روی پوست و تاری دید لیلا را نشانه بیماری «حمله سیستم ایمنی به عروق بدن» و «حمله چشمی» ارزیابی کرده که نتیجه آنها مرگ و کوری است.

لیلا حسین زاده در مجموع تا کنون چهار مرتبه از جمله در رابطه با اعتراضات دی ۱۳۹۶ بازداشت و مجموعاً به بیش از ده سال حبس محکوم شده‌است. در سال ۱۳۹۹ پس از بازداشت به گفتهٔ وکیلش طبق نظر پزشکی قانونی ادامه حبس به علت بروز بیماری صعب العلاج مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شد و از زندان اوین آزاد شد.

با این حال ۱۶ مجددا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در مقابل منزل خود در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. با گذشت بیش از سه ماه از بازداشت لیلا حسین زاده او همچنان بلاتکلیف در زندان عادل‌آباد شیراز به‌ سر می‌برد.

برادر او امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۱ خبر از آن داد که درمان و تشخیص بیماری لیلا، منوط به آزمایش‌های تخصصی است ولی اجازه‌اش را نمی‌دهند. یک ماه و نیم است که اجازه اعزام لیلا به چشم پزشکی را هم نمی‌دهند. لیلا ۲ حکم قطعی عدم تحمل کیفر دارد ولی به گفته برادرش، مسئولان زندان و بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای شیراز مانع آزادی او می‌شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024