پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 03.12.2022, 14:58

آخرین وضعیت روزنامه‌نگاران در اعتراضات اخیر ایران؛ ۳۷ روزنامه‌نگار همچنان در زندان

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری شده توسط فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در پی اعتراضات گسترده پس از مرگ مشکوک مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، تاکنون بیش از ۵۵ روزنامه‌نگار مجموعا در ۱۱ هفته گذشته بازداشت شده‌اند.

براساس گزارش‌های جمع‌آوری شده توسط بخش فارسی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، از مجموع این ۵۵ روزنامه‌نگار تاکنون تنها ۲۳ نفر آنها آزاد شده‌اند.

همچنین از پیش از اعتراضات اخیر هم ۵ روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران، دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در ماه‌های گذشته با صدور بیانیه‌‌های متعدد از مقامات ایرانی خواست تا به دستگیری روزنامه‌نگاران پایان داده و روزنامه‌نگاران زندانی را سریعا آزاد کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این رابطه گفت: «ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که از پوشش اعتراضات ملی به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب رسانه‌ها استفاده نکنند. هر شهروند در ایران حق دارد بداند چه خبر است.»

آقای بلانگر همچنین افزود: «همکاران ما باید فورا آزاد شوند و اجازه گزارش آزادانه وقایع را داشته باشند»

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت روزنامه‌نگاران ایرانی در زندان گفت: «ما یک بار دیگر خواستار آزادی فوری همه خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای هستیم که به‌طور ناعادلانه در ایران به دلیل انجام کارشان بازداشت شده‌اند.»

آقای بلانگر افزود: «ما به مقامات ایرانی یادآور می‌شویم که آزادی بیان حق بنیادین همه شهروندان ایرانی از جمله روزنامه‌نگاران است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024