شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 03.12.2022, 14:48

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی الهه محمدی و عدم صدور کیفرخواست

الهه محمدی، روزنامه‌نگار حوزه اجتماعی روزنامه هم‌میهن که در هفتم مهرماه و در پی بازداشت گسترده روزنامه‌نگاران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده، همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد.

سعید پارسایی، همسر خانم محمدی در صفحه شخصی خود با انتقاد از تداوم بلاتکلیفی و در زمان بازداشت وی نوشت: «ما هم مثل تو در بی‌خبری و بلاتکلیفی هستیم. نمی‌دانیم باید در پاسخ به دوستان نگرانت چه بگوییم. خبرنگاران زیادی حال تو را از ما می‌پرسند و وقتی در تماس‌ها و ملاقات‌های کوتاه، به آنها سلام می‌رسانی، آنها محبت همیشگی‌ات را از دور احساس می‌کنند. نگرانت هستند و برایت آرزوهای خوب دارند.»

وی همچنین با اشاره به عدم صدور کیفرخواست و پاسخ ندادن مراجع ذیربط در خصوص علت بازداشت این روزنامه‌نگار افزود: «کاش روزنامه‌نگاران اینقدر بی‌پناه نبودند و کاش انجمن صنفی و بزرگان روزنامه‌نگاری دستی بالا می‌زدند و در زمانه بازداشت ده‌ها خبرنگار، هرچه در توان داشتند، می‌گذاشتند تا آنها و خانواده‌هایشان به این اندازه احساس سرگردانی و بی‌پناهی نکنند.»

آقای پارسایی در بخش دیگری از یادداشت خود نوشت: «امروز ۶۵ روز است که به پاس زحماتت برای این وطن، زندانی هستی. ۶۵ روز بی‌دلیل که ۴۸ روزش حتی سوالی هم از تو نداشته‌اند. ما این روزها کاش‌های زیادی داریم و بزرگ‌ترینش رهایی همه شما خبرنگاران و عکاس ها است.»

گفتنی است الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم‌میهن از نخستین خبرنگارانی بود که پس از مرگ مشکوک مهسا امینی و پس از احضار تلفنی به دادسرا، در مسیر دادسرا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هر چند که تاکنون این خبرنگار پس از دوماه تفهیم اتهام نشده است اما هفتم آبان‌ماه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه‌ای مشترک نام وی را به همراه دیگر خبرنگار بازداشت شده روزنامه شرق(نیلوفر حامدی) بعنوان افراد مرتبط با سرویس‌های جاسوسی غربی معرفی کردند که دوره‌های براندازی در برخی کشورها دیده‌اند. اتهامی که می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام برای این افراد باشد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران چندی پیش طی بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن اتهامات مطرح شده به خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی از سوی نهادهای اطلاعاتی حکومت ایران، آن را «تلاشی برای جلوگیری از گزارش رسانه‌ها از تحولات ایران و بخشی از تلاش‌های حکومت ایران برای سرکوب اعتراضات جاری در این کشور» دانست.

این فدراسیون در بیانیه‌های متعدد خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران بازداشت شده از زندان شد.

بر طبق آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از مرگ مشکوک مهسا امینی تاکنون بیش از ۵۵ روزنامه‌نگار بازداشت شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024