پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 02.12.2022, 21:11

از مژگان ایلانلو چه خبر؟ / فخرالسادات محتشمی پور

مژگان مستندسازی تاریخ خوانده، ایران دوست، با احساس، پر شر و‌شور، دغدغه مند و مهربان، فعال و‌پرتلاش است. و همه این ویژگی ها دوست داشتنی اش می کند.

نزدیک دو ماه است که بازداشت شده و‌طی این مدت همسرش آرام و قرار از کف داده پیگیر وضعیت اوست.

دیدن عکس همسر مژگان که مقابل اوین نشسته بود و چشم بر دیوارهای بلند آن دوخته بود و در دلش غوغایی بود بی وصف، مرا یاد بی قراری های خودم انداخت در آن روزهای هول انگیز بی خبری.

حالا او در بند هشت زندان قرچک است که بیش از ۲۰۰ تن از بازداشتی های اعتراضات اخیر در آن نگهداری می شوند؛ درصورتی که ظرفیت این بند برای تنها ۵۰ زندانی پیش بینی شده است و علاوه بر انتقال بازداشتی های این روزها، تعدادی از فعالان فرهنگی، هنری و سیاسی از جمله یلدا معیری عکاس و ویدا ربانی فعال سیاسی نیز  طی چند روز اخیر از بند ۲ الف زندان اوین، به بند هشت زندان قرچک ورامین منتقل شده اند.

شنیده ها حاکی از آن است که شرایط بهداشتی و غذایی این بند بسیار هولناک است و تعداد قابل توجهی از زنان بیگناه مستقر در این بند دچار بیماری شده و از حداقل امکانات انسانی محروم هستند.

تنها ۴ سرویس بهداشتی و ۳ حمام برای بیش از ۲۰۰ نفر اختصاص داده شده و بخاطر شیوع بیماری واگیر شپش، زندانیان مجبورند به فضای باز زندان بروند که به دلیل سرمای شدید و همراه نداشتن لباس گرم در شرایط وحشتناکی به سر می برند.

به هیچ عنوان اجازه داده نمی شود لباس و امکانات لازم در اختیار زندانیان قرار گیرد.

پیش از این هم از وضعیت اسفناک این زندان زنان گزارشهایی منتشر شده اما این روزها با حجم انبوه بازداشتی ها نگرانی ها از وضعیت زندانیان زن بویژه زندانیان سیاسی بیشتر شده است.

پیگیری وضعیت سلامت عزیزان دربند امری است ضروری و هرگونه خطری که بر آنان مترتب شود گناهش نه فقط بر مسئولین زندان بلکه بر کسانی است که حق اعتراض را برای شهروندان نجیب این ملک و میهن به رسمیت نمی شناسند و فقط زبان خشونت و‌سرکوب را آموخته و به کار می گیرند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024