سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 02.12.2022, 21:47

گزارشی نگران کننده از وضعیت زندانیان در زندان زنان قرچک

به گزارش صبح ما، براساس اخبار دریافتی، شرایط زندانیان بازداشتی در زندان زنان قرچک ورامین بسیار وحشتناک توصیف شده است.

علاوه بر شرایط نامناسب این زندان، در بند ۸ آن، بیش از ۲۰۰ تن از بازداشتی های اعتراضات اخیر نگهداری می شوند؛ درصورتی که ظرفیت این بند برای تنها ۵۰ زندانی پیش بینی شده است.

علاوه بر انتقال بازداشتی های این روزها، تعدادی از فعالان فرهنگی، هنری و سیاسی از جمله مژگان ایلانلو مستندساز، یلدا معیری عکاس و ویدا ربانی فعال سیاسی نیز  طی چند روز اخیر از بند ۲ الف زندان اوین، به بند هشت زندان قرچک ورامین منتقل شده اند.

شرایط بهداشتی و غذایی این بند بسیار هولناک است و تعداد قابل توجهی از زنان بیگناه مستقر در این بند دچار بیماری شده و از حداقل امکانات انسانی محروم هستند.

تنها ۴ سرویس بهداشتی و ۳ حمام برای بیش از ۲۰۰ نفر اختصاص داده شده و بخاطر شیوع بیماری واگیر شپش، زندانیان مجبورند به فضای باز زندان بروند که به دلیل سرمای شدید و همراه نداشتن لباس گرم در شرایط وحشتناکی به سر می برند.

به هیچ عنوان اجازه داده نمی شود لباس و امکانات لازم در اختیار زندانیان قرار گیرد. گویا در روزهای آینده باید منتظر اخبار نگران کننده تری از این زندان بود؛ درست شبیه آنچه در سال ۸۸ در زندان کهریزک رخ داد.

متاسفانه گفته می شود که قطعی آب و برق در طی ساعات روز، از دیگر اقدامات مسئولین این زندان برای تحت فشار قرار دادن زندانیان است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024