پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 02.12.2022, 20:15

ششمین بسته تحریمی کانادا علیه مقام‌ها و شرکت‌های ایران

کانادا روز جمعه ١١ آذرماه تحریم‌های جدیدی علیه چهار فرد و پنج نهاد جمهوری اسلامی به دلیل نقش‌شان در «نقض فاحش و نظام‌مند حقوق بشر» وضع کرد.

به گزاراش صدای آمریکا، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، با اشاره به سرکوب خشونت‌بار معترضان بر همبستگی کشورش با مردم ایران، به‌ویژه زنان و دختران ایرانی، تاکید کرد و گفت: «رژیم ایران همچنان به استفاده از ارعاب و خشونت برای سرکوب حقوق و آزادی‌های همه ایرانیان ادامه می‌دهد.»

به گفته او، تا زمانی که دامنه و شدت نقض حقوق مردم ایران از سوی جمهوری اسلامی افزایش یابد، کانادا بیکار نخواهد نشست.

مرتضی طلایی از فرماندهان سپاه پاسداران و رئیس پلیس پیشین تهران بزرگ، علی قناعت‌کار ماوردیانی قاضی و بازپرس دادسرای اوین، حسن کرمی فرمانده یگان ویژه فراجا، به همراه شرکت خدمات هوایی سفیران، فعال در انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه، شرکت بهارستان کیش زیرمجموعه بنیاد تعاون سپاه، و خبرگزاری جوان وابسته به بنیاد تعاون بسیج از جمله افراد و نهادهای تحریم‌شده در روز جمعه هستند.

وزارت امور خارجه کانادا همچنین اعلام کرد که به همکاری با شرکای بین‌المللی برای رسیدگی رفتارهای بی‌ثبات‌کننده دولت ایران و تقویت صدای مخالفان در سطح بین‌المللی ادامه خواهد داد.

به موازات تداوم اعتراضات ضد حکومتی در ایران، دولت‌های غربی اقدام به وضع تحریم‌های فزاینده‌ای علیه مقامات و نهادهای دولت ایران کرده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024