سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 02.12.2022, 15:30

دستیار ولودیمیر زلنسکی ۱۳ هزار نظامی این کشور در جنگ کشته شده‌اند

به گفته یک مقام ارشد اوکراینی، از آغاز تهاجم روسیه تا به امروز ۱۳ هزار سرباز اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، میخائیلو پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، گفت که بین ۱۰ تا ۱۳ هزار سرباز این کشور در جریان جنگ با روسیه کشته شده‌اند.

اوکراین تاکنون به ندرت آماری از تلفات نیروهای خود ارائه کرده است و اظهارات آقای پودولیاک توسط ارتش این کشور هنوز تایید نشده است.

او در ماه ژوئن هم گفته بود که روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست می‌دهند.

ماه گذشته، مارک میلی، بلندپایه ترین ژنرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که حدود ۱۰۰ هزار سرباز روس و ۱۰۰ هزار سرباز اوکراینی از زمان آغاز جنگ کشته یا زخمی شده‌اند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز روز چهارشنبه در یک سخنرانی ویدیویی گفت که ۱۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جریان جنگ کشته شده‌اند.

با این حال، سخنگوی کمیسیون اروپا بعداً تصریح کرد که این یک اشتباه بوده و این رقم به کشته‌ها و مجروحان اشاره دارد.

آقای پودولیاک در گفتگو با کانال ۲۴ تلویزیون اوکراین گفت که کی‌یف «بدون سانسوردرباره تعداد کشته‌شدگان صحبت می کند».

او گفت: «ما آمار تلفات رسمی ستاد کل ارتش و آمارهای رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح(آقای زلنسکی) را در اختیار داریم، و تخمین زده می‌شود که از ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار ۵۰۰ یا ۱۳ هزار کشته داشته باشیم».

وی افزود که تعداد غیرنظامیان کشته شده می‌تواند «قابل توجه» باشد.

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط بی بی سی تا اواسط ماه ژوئن، حدود ۳ هزار ۶۰۰ غیرنظامی در حمله روسیه کشته شده‌ بودند که این رقم در حال حاضر به احتمال زیاد بسیار بیشتر است.

خانم فون در لاین هم روز چهارشنبه گفته بود که ۲۰ هزار غیرنظامی اوکراینی کشته شده‌اند و این آمار بعدا توسط کمیسیون اروپا اصلاح نشد در حالیکه در نسخه‌های بعدی ویدیو سخنرانی وی ادعای کشته شدن ۱۰۰ هزار سرباز حذف شده بود.

آقای پودولیاک همچنین به تلویزیون محلی اوکراین گفت که از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه تا کنون ۱۰۰ هزار سرباز روس کشته شده‌اند و ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دیگر زخمی شده یا مفقود شده یا قادر به بازگشت به میدان نبرد نیستند.

سرویس روسیه بی‌بی‌سی می‌گوید که از زمان حمله روسیه حداقل ۹ هزار و ۳۱۱ سرباز روسی در همه رده‌ها کشته شده‌اند، که آمار واقعی کشته‌شدگان می‌تواند به بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر نیز برسد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024