پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 06.10.2022, 16:24

نامه سرگشاده دانشجویان به اساتید و مسئولین دانشگاه خوارزمی

مسئولین و اساتید دانشگاه خوارزمی

در برهه‌ای قرار داریم که کفتارهای افسارگسیخته حکومت به راحتی به ساحت مقدس دانشگاه تعرض می‌کنند و آن را تبدیل به میدان جنگ کرده و به دانشجویان تیراندازی می‌کنند. در حادثه شب ۱۰ ام مهرماه ۱۴۰۱، رییس و مسئولین دانشگاه و حتى وزبر علوم نیز توانایی مقابله با وحشیگری و تجاوز به حریم «دانشگاه شریف» را نداشتند. تیراندازی به دانشجویان، ضرب و جرح دانشجویان و بازداشت دوستانمان در دانشگاه شریف فقط گوشه‌ای از جنایاتی بود که توسط ماموران امنیتی در این سال ها علیه دانشجویان این کشور انجام شده است. ما دانشجویان ایرانی این وحشیگری نیروهای امنیتی را که بویی از وطن نبردند و مزدورانه بر سرمایه‌های انسانی ایران زمین می‌تازند، برنمی‌تابیم. ما می‌دانیم که تمامی دانشجویان این کشور تا رسیدن به آزادی کامل دست از اعتراض نخواهند کشید و هیچ نامردی نمی‌تواند ذره‌ای ترس در دل‌هایمان ایجاد کند.

زمان آن است که پرسش‌هایی را مطرح کنیم تا شاید بتوانیم روح انسانی شما را که ظاهرا به خوابی عمیق فرو رفته بیدار کنیم.

بزرگواران، آیا زمان آن نرسیده است که موضع خود را به شکل روشن و واضح اعلام کنید و پایانی دهید به دوران خاکستری بودن؟ آیا می‌خواهید دانشجویان دانشگاه خوارزمی نیز توسط نیروهای امنیتی سلاخی شوند و به راحتی به محیط علمی کشور تعرض شود؟ آیا وقت آن نرسیده که به غیرت و شرف خود رجوع کنید و با این دانشجویان ستم دیده همراهی کنید و حداقل به صورت کاملا رسمی دست به اعتصاب و عدم برگزاری کلاس‌ها بزنيد؟ آیا نمی‌خواهید که براساس شایستگی شما در دانشگاه مقام و منزلت دریافت کنید نه بر اساس تعداد نمازهای جماعتی که در کنار نماینده نهاد رهبری در دانشگاه می‌خوانید؟ آیا هنوز می‌خواهید به عنوان یک چهره علمی، هر سال از شما توسط عده ای بی سواد آزمون عقیدتی گرفته شود تا مبادا از یاد برده باشید که چگونه بنده و برده ظالم باشید؟ آیا به ستوه نیامدید از اینکه دانشجویان بسیجی می‌توانند آینده کاری شما را با یک گزارش و نامه دروغین به نهاد رهبری از بین ببرند؟ آیا از اینکه ریاست و معاونت‌های دانشگاه توسط نهادهای امنیتی و بر اساس میزان چاپلوسی ایشان در مقابل نهادهای حکومتی انتخاب می‌شوند، خشمگین نشدید؟

و سوالات زیاد دیگری را می‌توانید از خود بپرسید تا ببینید آیا در سمت حق تاریخ ایستاده‌اید یا سمت باطل ...

بزرگواران، ما از این نقطه تاریک و شوم تاریخ نیز به زودی عبور خواهیم کرد اما بدانید که حافظه تاریخی ما دانشجویان از آنچه که شما می‌اندیشید قدرتمندتر است. ما به یاد خواهیم آورد که چه کسانی دلبرانه به سمت حق شتافتند و ما را باری کردند و چه کسانی بزدلانه صندلی های خود را رها نکردند و به اربابان ستمگر خود وفادار ماندند. این آزادی برای همه‌ی ما خواهد بود، مبادا خیلی دیر تصمیم بگیرید و از همراهی این مردم پس از پیروزی محروم بمانید.

زمان انتخاب فرا رسیده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024