جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 04.10.2022, 13:02

بی‌بی‌سی آزار روزنامه‌نگاران بخش فارسی را محکوم کرد

هفته پیش وزارت اطلاعات ایران بی‌بی‌سی فارسی را به تولید آن چه که «اخبار کذب» می‌نامد و «تشویق به شورش» متهم کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، هم‌زمان، آزار و اذیت آنلاین صورت گرفته از سوی بعضی از مخالفان به برخورد فیزیکی با خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی حین پوشش تظاهرات در خارج از ایران تبدیل شده است.

لیلیان لندور، مدیر بخش اخبار بین‌المللی بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای این رفتار را محکوم کرده است.

خانم لندور ضمن حمایت از روزنامه نگاران بی‌بی‌سی فارسی، تاکید کرد میلیون‌ها مخاطب بی‌بی‌سی در ایران و خارج از این کشور بیش از هر زمان دیگری به خبررسانی آنها نیاز دارند.

بیانیه خانم لندور به شرح زیر است:

«روزنامه‌نگاران بخش فارسی بی‌بی‌سی سال‌هاست که با آزار و اذیت مداوم دولت ایران مواجه بوده‌اند و مورد مجازات‌هایی قرار گرفته‌اند که نه فقط آن‌ها، بلکه خانواده‌هایشان در ایران را هم تحت تأثیر قرار داده است. دلیل این حملات مداوم، تعهد حرفه‌ای آن‌ها به پوشش بی‌طرفانه همه دیدگاه‌ها در ایران بوده است؛ از جمله صدای کسانی که معمولاً صدایشان ناشنیده می‌ماند.

این حمله‌ها چنان افزایش یافته که به تازگی سازمان ملل متحد «نگرانی عمیقش» را از این موضوع ابراز کرد. ناآرامی‌های اخیر موج جدیدی از تهدیدها از جمله از سوی وزارت اطلاعات ایران را برانگیخت.

حالا خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی با اتهام‌های بی‌پایه جدید، حملات آنلاین و نیز در مواردی حمله‌های فیزیکی از سوی بخش‌هایی از اپوزیسیون ایران نیز مواجه شده‌اند.

ما اذیت و آزار همکارانمان در بی‌بی‌سی فارسی را محکوم می‌کنیم. آن‌ها مستقلانه و بی‌طرفانه وقایع را گزارش می‌کنند و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم. ما خود را متعهد می‌دانیم که محصول خبری آن‌ها را - که امروز بیش از همیشه به آن نیاز است - به میلیون‌ها مخاطبمان در ایران و فرای آن برسانیم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024