پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 03.10.2022, 20:28

دعوت جمعی از دانشجویان علامه به تحریم کلاس‌ها

بیانیه جمعی از دانشجویان علامه و دعوت از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برای تحریم کلاس‌ها پیرو تجاوز به ساحت دانشگاه

چه افتخاری از این بالاتر، که دانشجویانی شریف، چراغ خیزش بزرگ مردم ایران را روشن نگه داشته‌اند. دانشگاه، در روزهای اخیر، نشان‌داده است همواره بر همان نقش تاریخی خود پایبند است، همچنان که ستمگران بر جهلشان استوارند.

جلاد، یک‌بار در سال ۳۲ دانشگاه را به خون کشاند، یک‌بار در سال ۷۸ و این‌بار در‌ دهم مهرماه ۱۴۰۱، دانشگاه را به خاک و خون کشید تا نشان دهد در بر همان پاشنه ۱۶ آذر خونین می‌چرخد. اما مگر می‌شود آزادگی را کشت. مگر می‌شود روح ایمان را به بند کشید. این روح همبستگی خواب را از چشمانشان ربوده است. مگر نمی‌بینید که چگونه عنان از کف داده و دست و پا می‌زنند. ترس فرو ریختن این کاخ پوشالی، آن‌چنان لرز‌ه‌ای بر جانشان انداخته که دستپاچه و سراسیمه دستور احضار و دستگیری فله‌ای دانشجویان و فعالان مدنی را صادر می‌کنند.

چیزی که به آن ایمان داریم، پیروزی اتحاد بر خصم است. اتحاد مثال زدنی مردم کف خیابان با ایرانیان در سراسر جهان که هرکدام برای یافتن زندگی بهتر و گریز از زندگی زیر سلطه مستبدان و خودکامگان، مجبور به ترک وطن شدند و دیروز مقابل حیرت جهانیان، پیوند ناگسستنی و اتحاد خود با سرزمین مادری و مردم به خاک و خون کشیده شده اش را فریاد زدند.

از این رو، ما، جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه اعلام می‌کنیم که تا زمانی که دانشگاه، جولانگاه نیروی امنیتی و نظامی باشد، نامش دانشگاه نیست و نیز همراه با مردم ایران و دوشادوش همکلاسی‌های شریف دربندمان از همه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ می‌خواهیم، تا آزادی بی قیدوشرط همه دانشجویان بازداشتی و مختومه شدن پرونده‌های تشکیل‌شده، از هرگونه شرکت و حضور در کلاس‌های درس خودداری کنید. به باور ما در زمانه استبداد، کوچکترین امکان‌های مقاومت مدنی را باید غنیمت شمرد، خواه مقاومت در اعتصاب کلاس‌های درس باشد خواه حضور در صحن دانشگاه.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024