جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 30.09.2022, 23:45

دانشجویان علم‌وصنعت: اعلام اعتصاب و تحریم کلاس‌ها

همانطور که همگان در دو هفته اخیر مشاهده کردیم، دانشجویان مسئولیت پذیر و باوجدان سراسر کشور یک‌صدا با جنبش اعتراضی مردم همراه شدند و اعتراض خود را طی تجمعاتی مسالمت آمیز نشان دادند. با این وجود مسئولین دانشگاه‌ها همراه نیروهای سرکوب شدند تا اقدام به نقض این حق مسلم ما دانشجویان کنند.

در این راستا موج سهمگین دستگیری نیروهای امنیتی به دانشجویان رسیده است. در دانشگاه علم و صنعت نیز از یک سو موج احضاریه‌ها به کمیته انضباطی و از یک سو دستگیری یک دانشجو توسط نیروهای امنیتی، فضای دانشجویی دانشگاه را به خفقان و ارعاب برده است‌. با این شرایط حاکم بر دانشگاه ما همزمان با سرکوب خونین مردم ایران، هیچ معنی و فایده‌ای ندارد که کلاس‌های درسی دانشگاه با وجود بازداشت و احضار دانشجویان به کمیته‌ انضباطی، مانند روزهای عادی تشکیل شوند.

ما، دانشجویان دانشگاه علم‌وصنعت ایران، مصمم هستیم تمام زورگویی‌ها و سرکوب‌ها و خفقان و نقض حقوق خود در روزهای اخیر را محکوم کنیم. از این رو بر حسب وظیفه‌ دانشجویی و انسانی خود، با یکدیگر متحد شده و از شنبه ۹ مهر تا روز آزادی دانشجو “رهی لرکی‌نژاد” که از یکشنبه گذشته توسط ارگان‌های امنیتی در زندان مرکزی تهران در بازداشت است و همچنین تا زمان لغو احضار همه دانشجویان به اتهام شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویی، از رفتن به کلاس‌های درسی چه حضوری و چه مجازی امتناع کرده و روزانه از ساعت ۹ صبح روبه‌روی دانشکده‌ معماری بر روی زمین نشسته و با نوای آهنگین سکوت، صدای اراده‌ی استوار خود جهت حل مشکلات مزبور را به گوش شما مسئولین و اساتید این دانشگاه می‌رسانیم.

این اعتصاب و تحصن مسالمت‌آمیز ما تا وقتی که نسبت به موضوعات ذکر شده اقدامی انجام داده نشود، ادامه پیدا خواهد کرد.

همراهی اساتید دانشگاه با این اعتصاب دانشجویان سبب حل سریع‌تر این مشکلات و خواسته به حق ما خواهد شد. بنابراین از اساتید می‌خواهیم که سکوت و بی تفاوتی ننگین خود را بشکنند.
در آخر از تمامی کادر حراست نیز درخواست داریم به حق مسالمت‌آمیز اعتراض ما دانشجویان احترام بگذارد که هر تصمیمی برای برخورد و احضار اعتصاب‌کنندگان موجب تشدید اعتراض ما خواهد شد.

برای زن، زندگی، آزادی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024