چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 28.09.2022, 15:13

سپاه از مجروح شدن «۱۸۵ بسیجی» هنگام ماموریت سرکوب در تهران خبر داد

سپاه محمد رسول‌الله تهران که پیشتر از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات مردمی سال‌های گذشته مورد تقدیر قرار گرفته، اعلام کرد تاکنون ۱۸۵ بسیجی هنگام ماموریت سرکوب اعتراضات جاری در تهران زخمی شده‌اند.

حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، روز چهارشنبه، ششم مهر، گفت: «حتی جمجمه یکی از بسیجیان» شکسته شده و «پنج نفر از بسیجیان الان در آی‌سی‌یو بستری هستند.»

به گفته این فرمانده سپاه، هیچ یک از بسیجیان هدف اسلحه گرم قرار نگرفته‌اند؛ او در عین حال ادعا کرده است که معترضان «سلاح کمری داشتند».

او همچنین ادعا کرد که معترضان «در کوچه‌های تاریک با سلاح کمری مردم را هدف قرار می‌دهند».

این در حالی است که بر اساس تصاویر منتشر شده از اعتراضات جاری در ایران، افراد لباس‌‌شخصی به صورت مسلح در کنار نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی برای سرکوب مردم وارد عمل شده‌اند.

در اعتراضات گذشته نیز لباس‌شخصی‌ها با سلاح گرم به سوی معترضان شلیک کرده بودند اما مجلس شورای اسلامی در حال تصویب قانونی است که کاربرد سلاح گرم برای لباس‌شخصی‌ها در جریان تجمعات مردمی را نیز صورت قانونی می‌بخشد.

سپاه محمد رسول‌الله تهران پیشتر به فرماندهی حسین همدانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در سرکوب اعتراضات سال ۸۸ داشت. همدانی بعدا در جنگ سوریه کشته شد.

در سال ۱۳۹۴ محمدعلی جعفری، فرمانده کل وقت سپاه پاسداران در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اقدامات حسین همدانی، از او به عنوان «جمع‌کننده فتنه ۸۸» نام برد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024