سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 28.09.2022, 10:35

چگونه به اینجا رسیدیم؟ / صادق زیباکلام

چون حکومت‌ها در ایران عقل کل و در ورای خطا هستند،اعتراض علیه آنان توطئه دشمنان است.

نگاهی به برخی از تفسیرها و نظرات اصحاب نظام در واکنش به تحولات و رویدادهای این روزهای کشور، بیش از هر تجزیه و تحلیل دیگری، نشان می‌دهد که چگونه بعد از ۴۴سال رسیده‌ایم به ناکجاآبادی که امروز در آن فرو رفته‌ایم.

- جناب حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان (نمایندۀ محترم مردم تهران در مجلس و یکی از سرسخت‌ترین مخالفین برجام و مذاکرات با غرب): اغتشاشگران بدنبال فحشا و هوس‌بازی در جامعه هستند. این کف‌های روی آب و «نجاسات» (واقعاً از همۀ دوستان عذرخواهی می‌کنم) دور ریخته خواهند شد.

- خانم لاجوردی (نمایندۀ محترم مردم تهران در مجلس): هدف اغتشاشات تاثیرگذاری بر «دستاوردهای» سفر جناب آقای رئیسی به نیویورک بود.

- جناب حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی (امام جمعۀ محترم موقت تهران و عضو هیأت رئیسۀ مجلس محترم خبرگان رهبری): اغتشاشگران از یکسال پیش خود را برای اغتشاش آماده کرده بودند.

- امام جمعۀ محترم ارومیه: جریانات اخیر واکنش دشمن به موفقیت نظام در راهپیمایی اربعین بود.

نوادگان دایی‌جان ناپلئون معتقدند که در ایران اعتراضات مردمی علیه حکومتها هیچوقت خودجوش و مردمی نیست. اعلیحضرت محمدرضاشاه پهلوی هم همچون حکومتی‌های فعلی معتقد بودند که اغتشاشات مردم علیه معظم له، توطئۀ غربیها می‌باشد بواسطۀ حسادت آنان از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز پدر تاجدار.

بر دیدۀ من خندی کاین‌جا ز چه می‌گریم
خندند بر آن دیده کاین‌جا نشود گریان



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024