جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 27.09.2022, 9:54

تایید خبر تجاوز افسر نیروی انتطامی به دختر ۱۵ ساله بلوچ

جنایتی دیگر در بلوچستان، مولوی عبدالغفار نقشبندی خبر تجاوز یک نظامی به دختر ۱۵ ساله بلوچ را تایید کرد

مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک و از علمای سرشناس بلوچستان خبر تجاوز به دختر ۱۵ ساله بلوچ توسط سرهنگ ابراهیم کوچکزایی فرمانده انتظامی چابهار را تایید کرد.

مولوی نقشبندی با انتشار بیانیه ای ضمن تایید موضوع مذکور، خواستار محاکمه علنی وی شد.

براساس گزارش های دریافتی، مولوی نقشبندی شخصا برای بررسی موضوع به روستای صدیق زهی رفته و موضوع را از خانواده و این دختر بلوچ تحقیق کرده است.

ایشان با اشاره به وقوع «جنایت هولناک تجاوز» می گوید که پای اظهارات دختر خوردسال و‌ خانواده او نشسته است و «صدای دردناک و بغض ترکیده خواهر کوچک مظلومم را از نزدیک شنیدم و از شدت جنایت صورت گرفته نفس در سینه ام حبس گردید.»

وی تصریح نمود: «وظیفه ایمانی و وجدانی خودم میدانم که این سکوت مرگبار را بشکنم» تا «این مامور متجاوز به سزای اعمال ننگین خود برسد.»

این روحانی بلوچ، از دستگاه قضایی خواسته «در اسرع وقت زوایای فاجعه را بررسی و این مجرم مفسد در ملا عام محاکمه و مجازات شود.»

مولوی نقشبندی در بیانیه‌اش چنین جنایتی از سوی یک مامور دولت را نابخشودنی و «توهین به شرافت یک کودک عفیفه» تلقی کرده که «مساوی با مرگ بلوچ» است.

اخیرا برخی منابع محلی که اخبار بلوچستان را پوشش می دهند گزارش دادند که در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، سرهنگ ابراهیم کوچکزایی فرمانده نیروی انتظامی چابهار به بهانه بازجویی از متهم یک کودک را به اتاق استراحت خود برده و در آنجا به وی تجاوز کرده است.

فشار نیروهای امنیتی بر پدر مولوی نقشبندی برای تکذیب بیانیه پسرش

در پی واکنش مولوی عبدالغفار نفشبندی به موضوع تجاوز دختر چابهاری نیروهای امنیتی با پدر وی دیدار نموده و‌ خواسته‌اند که بیانیه پسرش را تکذیب کند.

به گزارش خبرگزاری حال وش/ روز دوشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، در پی انتشار بیانیه مولوی عبدالغفار نقشبندی در خصوص تایید تجاوز صورت گرفته به دختر بچه ۱۵ ساله بلوچ، دو ارگان امنیتی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به دیدار مولوی فتحی محمد پدر حافظ عبدالغفار رفته و خواستار تکذیب بیانیه پسرش شدند.

نیروهای امنیتی پس از چند ساعت بازجویی و‌ فشار روانی تلاش کردند اظهاراتی از وی ضبط کرده و روی برگه نیز پیاده کنند.

منابع نزدیک به دفتر مولوی نقشبندی اذعان کردند که فشارهای روانی به شدت زیاد است و تلاش دستگاه های امنیتی مسکوت ساختن این مساله به هر قیمتی است.

لازم به ذکر است در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، یک دختر ۱۵ ساله بلوچ از اهالی یکی از روستاهای چابهار توسط سرهنگ “ابراهیم کوچکزایی” فرمانده انتظامی چابهار در حین بازجویی مورد تجاوز جنسی قرار گرفت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024