جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 26.09.2022, 22:17

سینماگران مستندساز: بس کنید این خون‌خواهی و خون‌ریزی را

ما مستندسازیم

خروش و خشم این روزهای کف خیابان، پاسخ و کنش دربرابر خشونت‌های آشکار و پنهان در فساد روزافزون، دشمن‌جویی در داخل و خارج از ایران، بگیروببند‌های هر روزه، سانسور و بستن فضا‌های ارتباطی، دوقطبی‌سازی‌ها و خودی/غیرخودی کردن‌های مدام، فقرآفرینی، تورم لجام‌گسیخته، جدایی‌گزینی میان زن و مرد، بیکاری، و بی اعتنایی به تبعات این همه، در زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما مردم ایران است.

در سختی و سنگینی مرگ‌های یک به یک عزیزان‌مان در این روزها، مرگ غریبانه‌ی #مهسا_امینی و پیام یادآور و حیات‌بخش او را با خود زنده نگه داشته‌ایم و حالا نگاه به پیام تازه‌ی اعتراض فراگیر جوانان‌مان در این روزهای خروش و اعتراض می‌کنیم.

ما مستندسازیم. حرفه و عمل‌مان دیدن، ثبت کردن و تاریخ‌نگاری مدام، قاب به قاب و دوره به دوره‌ی مقاومت و پایداری مردم سرزمین‌مان، به رغم سختی‌ها، فشارها و ممانعت‌های روزافزون وارد بر آن‌هاست. ما باید ثبت کنیم و ثبت می‌کنیم این طلب حق زیست و حق آزادی را.

ما بخشی از این مردم هستیم؛ دل‌مان با زیر و بم شورها و حسرت‌های زندگی مردم‌مان می‌تپد و در همدلی و همراهی با جوشش زندگی‌خواه این روزهای زنان و جوانان جامعه‌مان، درس زندگی، نافرمانی و مبارزه می‌آموزیم.

ما برخورد خون‌بار و کین‌جویانه‌ی حکومت با اعتراض‌های گسترده‌ی مردم هموطن خود در کف خیابان و در جای‌جای ایران را محکوم می‌کنیم و نسبت به تبعات پر دامنه‌ی این کین‌آفرینی و خشونت‌زایی ظالمانه هشدار می‌دهیم.

ما مستندسازیم و می‌دانیم که جای پاها و رد دست‌هایی که آغشته به خون مردم آزادی‌خواه‌مان است، ثبت می‌شود و اثر و جریان خود را در ذهن و عمل ما و این مردم ادامه می‌دهد.

بس کنید این خون‌خواهی و خون‌ریزی را.


هیئت‌مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024