جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 18.08.2022, 21:47

ممانعت از تحصیل ضیاءالدین نبوی در مقطع دکترا

ضیاءالدین نبوی، فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در مقطع دکترا از تحصیل محروم شد.

به گزارش هرانا،  وی در سایت سازمان سنجش با ایراد “ردصلاحیت عمومی‌” روبه‌رو شده است. این سومین بار است که آقای نبوی در دوران تحصیلات تکمیلی با محرومیت از تحصیل مواجه میشود.

آقای نبوی در تاریخ ۶ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ ۱۲ اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

وی در تیرماه ۱۴۰۰، توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به حضور ماهانه در «قطعه شهدا» بهشت زهرا، حضور در آسایشگاه جانبازان، شرکت در کلاس های کنترل هیجان و همچنین ممنوعیت خروج از کشور به مدت ۲ سال محکوم شده بود. حکم صادره در آبان ماه ۱۴۰۰، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

ضیاءالدین نبوی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

اگرچه در سال‌های اخیر قول و قرارهای فراوانی مبنی بر رفع محرومیت از تحصیل دانشجویان ستاره‌دار داده شده است ولی محرومیت بخش زیادی از کسانی که در سال های گذشته از تحصیل محروم شده بودند، همچنان ادامه دارد.

“دانشجویان ستاره‌دار” به کسانی اطلاق می‌شود که به دلیل فعالیت‌های دانشجویی از دانشگاه اخراج می‌شوند و یا با تعهد به عدم فعالیت، مجاز به ادامه تحصیل می‌شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024