جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 18.08.2022, 13:27

سومین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی فرامرز سه‌دهی برگزار شد

روز گذشته ۲۶ مرداد ماه، سومین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی فرامرز سه‌دهی، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران، برگزار شد.

این جلسه در شعبه‌ی ۴ دادگاه انقلاب اهواز برگزار و در آن به اتهام‌های «عضویت در گروه‌های معاند نظام، مصداق، عضویت در کانون نویسندگان ایران» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریقِ طبع و نشرِ کتاب» رسیدگی شد. فرامرز سه‌دهی و وکیل او ضمن رد این اتهام‌ها، به سوال‌های قاضی پاسخ دادند.

جلسه‌ی اول دادگاه سه‌دهی پیشتر در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ تشکیل شده بود و قاضی شعبه‌ی ۴ دادگاه انقلاب اهواز، ضمن بازجویی از او، پرونده را به دلیل نقص در کیفرخواست صادره، به بازپرسی ارجاع داده بود. در دومین جلسه نیز به تاریخ ۱ مرداد ۱۴۰۱، بازپرس شعبه‌ی ۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز، ضمن نقض کیفرخواست پیشین و بازجویی مجدد از سه‌دهی، اتهام «عضویت در کانون نویسندگان ایران به قصد تبلیغ علیه نظام» را به پرونده‌ی وی افزود.

پس از تغییرات چندباره‌ی کیفرخواست از سوی ماموران حاکمیت، روز گذشته این اتهام نیز به اصطلاح اصلاح شده و به «عضویت در گروه‌های معاند نظام، مصداق، عضویت در کانون نویسندگان ایران» تبدیل شده است. از جمله‌ی دیگر مصادیق اتهام‌های طرح‌شده علیه این عضو کانون نویسندگان ایران، محتوای شعرهای منتشر شده در کتاب‌ها و صفحه‌ی شخصی اینستاگرام اوست.

لازم به یادآوری است که این شاعر خوزستانیِ ساکن بهبهان، اسفندماه ۱۳۹۹ نیز حدود ۱۰ روز توسط سازمان اطلاعات سپاه خوزستان مورد بازجویی قرار گرفته بود و شب‌ها تحت‌الحفظ به خانه باز می‌گشت.

در حال حاضر چهار تن از اعضای کانون نویسندگان ایران، رضا خندان(مهابادی)، آرش گنجی، علیرضا ثقفی و کیوان مهتدی در زندان‌ محبوس‌اند. اکنون سه‌دهی نیز با سه اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، «عضویت در گروه‌های معاند نظام، مصداق، عضویت در کانون نویسندگان ایران» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق طبع و نشر کتاب» روبه‌روست.

بی‌شک پرونده‌سازی برای فرامرز سه‌دهی و جرم‌انگاری عضویت او در کانون نویسندگان ایران، چیزی جز ادامه‌ی سرکوب گسترده‌ی آزادی بیان، نشر و اندیشه به دست حاکمیت نیست.

کانون نویسندگان ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024