جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 18.08.2022, 8:33

روزنامه جمهوری اسلامی از نواندیشان دینی به‌شدت انتقاد کرد!

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با دفاع از سوء قصد به سلمان رشدی، از گروهی از نواندیشان دینی که این حمله را محکوم کرده بودند، به‌شدت انتقاد کرد و نوشت آنان «اسلام را از سرچشمه وحی دریافت نکرده‌اند».

به گزارش رادیو فردا، مسیح مهاجری در این یادداشت که روز پنج‌شنبه، ۲۷ مرداد، منتشر کرد، نوشت: «اگر با نظام و انقلاب و دولتمردان کشورتان مشکل دارید، این مشکل را به احکام اسلامی تعمیم ندهید.»

انتقاد آقای مهاجری خطاب به گروهی از نواندیشان دینی ایرانی است که در واکنش به حمله به سلمان رشدی، او را «نویسنده‌ نامور» خواندند و اعلام کردند «ما تمام‌قد کنار قربانیان ترور ایستاده‌ایم و فریاد می‌زنیم به اسلامی که مجوز ترور دهد، کافریم».

مدیرمسئول روزنامه جمهوری فتوای آیت‌الله خمینی درباره مهدورالدم بودن سلمان رشدی را «حکم قطعی اسلام علیه یک قلم‌به‌مزد اغفال‌شده و آلت دست سازمان‌های جاسوسی غرب» توصیف کرد و افزود نواندیشان دینی کسی را «نویسنده نامور» خوانده‌اند که شهرتش را از هتاکی به دست آورده است.

سلمان رشدی، نویسنده مشهور کتاب «آیات شیطانی»، روز ۲۱ مرداد پیش از آغاز سخنرانی خود در مؤسسه چاتاکوآ در غرب ایالت نیویورک با «ضربات متعدد» چاقو از ناحیه شکم و گردن مورد حمله قرار گرفت.

عامل این حمله، هادی مطر، دیروز در مصاحبه‌ای گفت «فقط بخش‌هایی» از کتاب آیات شیطانی را خوانده و برای آیت‌الله خمینی احترام قائل است.

نواندیشان دینی ایرانی نوشته بودند «قرائت منحط و پلید از اسلام که در خدمت مستبدان دینی قرار گرفته، دهه‌هاست که امنیت جانی مسلمانان و غیرمسلمانان را در سراسر جهان، از ژاپن، افغانستان و ایران گرفته تا اروپا و آمریکا به خطر جدی انداخته است».

اما مسیح مهاجری در یادداشت خود تأکید کرده است که فتوای امام خمینی درباره سلمان رشدی «از احکام قطعی فقه اسلام است که پشتوانه علمی غیرقابل تردید دارد». توضیحی درباره این «پشتوانه علمی» در این یادداشت نیامده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024