جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 16.08.2022, 19:35

بیانیه رضا پهلوی در محکومیت حمله به سلمان رشدی

تلاش برای قتل نویسنده برجسته، سلمان رشدی، تنها آخرین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد رژیم تروریست و جنایتکار در ایران برای خفه کردن آزاداندیشان تا کجا پیش خواهد رفت. حقیقتا این رژیم انقلابی با تمام موجودیت خود، الهام‌بخش چنین حملات شنیعی است.

از مدافعان حقوق بشر و مخالفان ایرانی تا شهروندان و مقامات خارجی، از ایالات متحده آمریکا تا فرانسه، از آرژانتین تا لبنان و سوریه، و تا خود مردم ایران آن هم به طور روزانه، جمهوری اسلامی مدتهاست که با کارزار خشونت و ترور خود، جهان را به گروگان گرفته است.

قدرت‌های غربی با ادامه مذاکره، به این رژیم سرکش برابری اخلاقی داده‌اند، و به این کارزار وحشیانه ترور که از بالاترین سطح رژیم فرمان می‌گیرد، جسارت و قدرت و شجاعت بخشید‌ه‌اند.

آقای رشدی نزدیک بود تاوان این سیاست ناشی از اشتباه محاسباتی را با جانش بدهد. اکنون که او در حال بازیابی سلامتش است، برایش بهبودی سریع و کامل آرزو می‌کنم و به فکر او و خانواده‌اش در این زمان دشوار هستم. باشد که او به زودی و با تنی سالم، نزد کتابها و نوشته‌هایش که علاقمندان بسیاری دارد، باز گردد.

این حمله نفرت‌انگیز، تنها حمله به آقای رشدی نبود؛ بلکه حمله‌ای به همه آزاداندیشان بود. این حمله، نماد ماهیت رژیمی است که به آن الهام بخشیده است. سرانجام وقت آن رسیده که جهان به صدای ملت ایران که مدتهاست نادیده گرفته شده، توجه کند و به آنها در مبارزه‌شان برای آزادی کمک نماید، و یک‌بار برای همیشه هم‌چون حکومتی مطرود با این رژیم رفتار کند که خود همواره آن را به اثبات رسانده است.

رضا پهلوی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024