پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 16.08.2022, 11:07

حذف دختران از رشته موسیقی در شیراز؛ پورناظری هزینه یک سال را بر عهده گرفت

سهراب پورناظری، آهنگساز، در واکنش به حذف رشته موسیقی برای دختران در هنرستان کامیاب شیراز اعلام کرد حاضر است، به‌رغم این‌که تأمین مالی وظیفه دولت است، هزینه‌های یک سال تحصیلی دختران دانش‌آموز این هنرستان را بر عهده گیرد.

به گزارش رادیو فردا، آقای پورناظری روز دوشنبه، ۲۴ مرداد، در اینستاگرام خود نوشت که در واکنش به منتفی اعلام‌ شدن ثبت‌نام ۶۱ دانش‌آموز دختر هنرستان کامیاب شیراز که دلیل آن «عدم تأمین منابع مالی» اعلام شده بود حاضر به این اقدام است.

سهراب پورناظری با ابراز امیدواری به کذب بودن این خبر نوشت: «در این‌که تأمین مالی وظیفه‌ دولت است هیچ شکی نیست، اما بنده از همین رسانه اعلام می‌کنم تمامی هزینه‌های یک سال تحصیل این جوانان را متقبل می‌شوم تا دیگر بهانه‌ای نباشد.»

حذف رشته موسیقی برای دانش‌آموزان دختر این هنرستان در حالی است که گفته می‌شود ثبت‌نام از پسران در همین رشته در هنرستان پسرانه انجام شده و در واکنش به اعتراض اولیای دانش‌آموزان نیز دلیلی به ایشان اعلام نشده است.

با این حال یکی از مسئولان هنرستان کامیاب شیراز که نامش ذکر نشده به خبرآنلاین گفته است دلیل حذف رشته موسیقی برای دختران از سوی آموزش و پرورش «عدم تأمین منابع مالی» عنوان شده است.

به‌گفته این مسئول هنرستان، در کل استان فارس همین یک هنرستان وجود دارد که امکان ثبت‌نام برای پایه دهم در رشته موسیقی را دارد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بارها مخالفت خود را با آموزش موسیقی اعلام کرده و سال ۱۳۸۹ نیز در پاسخ به یک استفتا نوشت: «به‌ طور كلی ترويج موسيقی و تدريس آن و تشكيل كلاس‌های موسيقی، هرچند موسيقی حلال باشد، با اهداف عاليه نظام مقدس جمهوری اسلامی سازگار نيست.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024